A németországi Sváb Alb hegységben igazán egyedi járművekkel találkozhattak mostanában a szemfüles helyiek. A Mercedes-Benz ugyanis itt tesztelte az elmúlt napokban két fejlesztés alatt álló modelljét, az eActrost és az eEconicot. A közepes teherbírású teherautókat azért vitték ki a zimankóba, hogy kiderüljön, mennyire bírják az elektromos teherautók a zord időjárást. Ez a gyakorlat nem idegen a Mercedes-Benztől, hiszen korábban az eCitaróval, az eSprinterrel és az eVitóval is ugyanezt csinálta. Igaz, azokat egészen az Északi-sarkig kellett vinni.

Néhány héttel ezelőtt Európa-szerte csontszaggató hideg volt és ezt kihasználva a stuttgarti gyártó téli tesztpályán, illetve valós forgalomban is kipróbálta az újdonságokat. A gyártó közlése szerint jól vizsgáztak a járművek hő- és energiagazdálkodási rendszerei és az üzemeltetési  tapasztalatok is kedvezőek voltak, vagyis az eActros és az eEconic bírja az extrém hideget. Előbbit egyébként már 2018 óta „nyúzzák” a Mercedesszel együttműködő üzemeltetők, az eEconic azonban még csak most „ugrott a mély vízbe”, átvitt értelemben persze. Mivel a két típus egy kicsit eltérő fejlesztési pályán mozog, ezért másképp alakulhat majd a piaci bevezetésük is. 

Kiderült, bírják-e a hideget a Merci e-teherautói 1

A Mercedes-Benz várhatóan már idén bejelentheti az eActros sorozatgyártását. A szériaváltozat ugyanakkor több tekintetben eltérhet a jelenlegi prototípusoktól, leginkább a hajtáslánc, valamint az elérhető hatótáv terén. Az eEconic sorozatgyártása ugyanakkor csak jövőre startolhat el, hiszen még rengeteg teszt áll előtte. A Mercedes-Benz anyavállalata, a Daimler szempontjából viszont kiemelten fontos lehet az utóbbi modell, hiszen ennek dízeles változatát Freightliner néven az észak-amerikai piacon is forgalmazzák. 

Kövess minket a Facebook-on!