Az elektromos teherautókat eddig leginkább rövidebb távolságok lefedésére használták, főleg városokon belül és környékükön. A DHL Freight és a Volvo Trucks azonban most olyan projektbe vágott bele, ami a hosszabb távú áruszállításra koncentrál.
Ennek köszönhetően Európa egyik vezető közúti árufuvarozója a világon elsőként próbálhat ki egy teljesen elektromos Volvo FH kamiont. A projekt megvalósítását a svéd kormányzat innovációs ügynöksége, a Vinnova is támogatja, amely számtalan ehhez hasonló kezdeményezés megvalósítását ösztönzi, ráadásul pályázataik nemcsak svédül, hanem angolul is elérhetők, így a külföldi cégek is értesülhetnek a legfrissebb felhívásokról.
A 60 tonnás megengedett össztömegű kamion márciusban áll forgalomba Svédország útjain Göteborg és Jönköping között. A járművek az egymástól 150 kilométerre lévő logisztikai központokban fognak közlekedni, töltésüket pedig a DHL jönköpingi, illetve a Volvo Trucks göteborgi telephelyein végzik majd. A tesztidőszak alatt a Volvo és a DHL hasznos tapasztalatra tehet szert a megfelelő töltési infrastruktúra kialakításával és üzemeltetésével kapcsolatban. Az így összegyűjtött információk segítenek továbbá meghatározni a napi szintű közúti fuvarozás során lefedett távolság, a rakomány súlya és a töltési pontok optimális értékeit.
Nem ez az első elektromos teherautója a Volvónak, ugyanis a városi áruterítésre fejlesztett Volvo FL és FE teherautók már sorozatgyártásban vannak. Előbbiből már a DHL is üzembe helyezett egyet Londonban, amely ráadásul az első jobbkormányos elektromos FL is volt egyben az Egyesült Királyságban. A Volvo Trucks tavaly jelentette be ugyanakkor, hogy már dolgozik a nehéz kategóriás FM, FH, illetve FMX modellek elektromos változatainak kifejlesztésén. Ezeknél az elérhető hatótáv az akkumulátor kapacitásától függően akár 300 kilométer is lehet.
A Volvo Trucks célja, hogy legkésőbb 2040-re a teljes teherautó-kínálata fosszilmentes üzemeltetést biztosítson az üzemeltetők számára.