Az autóbuszról egyelőre kevés részlet ismert, annyi azonban bizonyos, hogy Ballard üzemanyagcellás modult, valamint Voith Electrical Drive (VED) hajtást fognak alkalmazni. Előbbi meglehetősen nagy tapasztalattal rendelkezik a hidrogén üzemanyagcellás technológiák fejlesztésében, ugyanis 35 évvel ezelőtt készítették el első üzemanyagcellás moduljukat, amely akkor még sűrített levegőt használt. A Ballard azóta globális konszernné nőtte ki magát ebben a szegmensben.
Az ADL tervei szerint már év végén bemutathatják az új emeletes autóbuszt, amelyet H2.0 néven fejlesztenek. Az autóbusz teljes egészében Nagy-Britanniában fog készülni és várhatóan az ADL második generációs hidrogén platformját fogja használni. Vagyis egy már meglévő és korábban széles körben tesztelt prototípus továbbfejlesztéséről van szó.
„A H2.0 mérföldkő lesz a zéró emissziós technológiák esetében, mivel páratlan hatékonysággal és kiváló hatótávval fog rendelkezni. Olyannal, amit az akkumulátortechnológiás elektromos buszok jelenleg nem tudnak teljesíteni” – jegyezte meg Paul Davies, az ADL elnöke. Az újdonság egy feltöltéssel 300 mérföldet, vagyis legalább 482 kilométert lesz képes megtenni. A vállalat első embere szerint az új ADL hidrogén busz fontos eszköz lehet majd az Egyesült Királyság számára a nettó zéró károsanyag-kibocsátás 2050-re kitűzött céljának elérésére.
Korábban az ADL a ZF-fel közösen dolgozott üzemanyagcellás emeletes autóbuszon. A német gyártó a két kerékagymotort tartalmazó AxTrax AVE elektromos portáltengelyt, az invertert, az elektromos vezérlőegységet (EST 54), valamint a vezérlőszoftvert tette bele az együttműködésbe. Ahogyan 2019-ben, úgy ezúttal is az ADL az Enviro400-as típuscsalád hidrogénhajtású változatán dolgozik, amely várhatóan már egy sorozatgyártásra alkalmas példány lesz.