Hatalmas, 879 darab teherautóra szóló megrendelést húzott be a DAF a belga hadseregtől. A holland gyártó nemcsak a járművek leszállítására, hanem azok szervizelésére is leszerződött a belga állammal. Az üzletben a cseh és szlovák kézben lévő Tatra is részt vesz, amely az alvázakat szállíthatja az összkerékhajtású (4×4 és 8×8) járművekhez.
A közhiedelemmel ellentétben a Tatra jelenleg nem DAF, hanem a Czechslovak Group (CSG) kezében van, vagyis nevéből adódóan egy cseh és szlovák üzleti konszern egyengeti az útját. Ettől függetlenül a Kopřivnice-i székhelyű gyártó már több éve DAF fülkékkel és PACCAR-motorokkal kínálja teherautóit. Úgy tűnik, hogy hollandok és a „csehszlovákok” között beérett az együttműködés, hiszen a belga hadseregnek szállítandó teherautók kooperációban fognak elkészülni.
A 11,46 millió lakossal rendelkező királyság 636 darab, kéttengelyes platós teherautót, valamint 243 darab négytengelyes, emelő szerkezettel ellátott többcélú járművet vásárol, amelyek konténerszállítóként, emelhető teknős teherautóként is használhatók. A többcélú járműveket ráadásul emelő darukkal is felszerelik, így a nagyobb rakományok gyors platóra történő fel-, illetve leemelése sem jelent majd problémát. Valamennyi, belga megrendelésre készülő teherautó CF-fülkével készül és egy részük páncélozott lesz a legénység védelme érdekében.
A megrendelt járművek egytől-egyig a Tatra világhírű, független felfüggesztéssel rendelkező alvázával készülnek, amelyben mindössze egy központi teherhordó csőbe van integrálva a hajtáslánc egy része. A Tatra-DAF CF Military teherautók hajtásáról 10.8 és 12.9 literes, PACCAR MX-11-es és MX-13-as, 410-460 lóerős dízelmotorok gondoskodnak. A járművekhez az emelőszerkezeteket és a konténereket a svéd Hiab, a billenő teknőket a szlovák VS-Mont, míg a platókat a cseh Porgest fogja gyártani.
Az első példányokat 2022-ben kell átadni a belga hadsereg számára és az utolsó darabok pedig várhatóan 2025-ben gördülnek le a gyártósorról. Várhatóan nem ez lesz Tatra utolsó nagy sikere a katonai teherautók terén, az anyavállalata, a Czechslovak Group ugyanis együttműködési megállapodást írt alá a német Rheinmetallal vegyesvállalat alapításáról, amelynek székhelye Csehországban, Kopřivnice ipari zónájában lesz. Az új vállalat elsősorban a Visegrádi-országok piacait célozza meg szárazföldi védelmi fejlesztéseivel és megoldásaival.
Az 1850-ben alapított Tatra tavaly 1186 darab teherautót gyártott és jelenleg több mint ezer főnek ad munkát közvetlenül. Ha kíváncsi vagy a cseh gyártó történetére, akkor kattints erre a linkre.