A 84 méter hosszú szállítmányt a portugáliai Aveiro városában kellett teherautóra tenni. Azért itt, mert itt található a Fabrica Riablades, vagyis az a cég, amelyik szélturbina lapátok gyártásával foglalkozik. Az SG170 típusszámot viselő lapát ugyan nem tett meg hosszú utat, hiszen csak a város kikötőjébe kellett szállítani, hogy aztán hajóra tehessék, ettől függetlenül így is közúton kellett szállítani egy darabig.

Túlméretes szállítmányoknál bevett gyakorlat, hogy az éjszakai órákban próbálják meg megoldani a szállítást, mert ilyenkor elkerülhető, hogy egy-egy lezárás miatt dugó vagy fennakadás alakuljon ki. Mivel a cég szerint ez az Ibériai-félsziget valaha volt leghosszabb szélturbina lapátja, ezért a szállítmányt autópályán keresztül, körülbelül 20 kilométeres útvonal megtételével fuvarozták a kikötőbe. Máskülönben a városon belül el sem fért volna.

A szállításához egy 250 tonnás szerelvény össztömegre fejlesztett nyomatékváltóval szerelt Mercedes-Benz Actros SLT-t, illetve egy interdollys, valamint egy dollys pótkocsit vettek igénybe. Mindkét pótkocsira egy-egy Nooteboom adaptert szereltek és lényegében ezek közé a speciális keretek közé rögzítették a túlméretes  szállítmányt, vagyis jelen esetben a szélturbina lapátot. A gigantikus hosszúságú szállítmányt így kellőképpen az úttest fölé tudták emelni, hogy elkerüljék, hogy a domborzati különbségek miatt esetleg valahol középen leérjen az alja. (Hogy végül leért-e, az a lenti videóból kiderül.)

A szállítás zökkenőmentesen és biztonságosan zajlott és az éj leple alatt a hajóra tették a szélturbina lapátot, hogy aztán a célállomásra, Dániába hajózzák „kipróbálásra”. Amennyiben a dániai tesztek sikeresek lesznek, abban az esetben a következő négy évben még 1800 darab ilyen hosszú szélturbina lapátot gyártanak majd. Emiatt az sem kizárt, hogy gyakori látvány lesz arrafelé az utakon ez a fajta szállítmány.

Kövess minket a Facebook-on!