Az egyes kontinensek és országok újautó-minősító szervezeteinek vizsgálati módszerei ugyan eltérnek egymástól, de egyiktől sem pozitívum nulla csillagot kapni. Az ausztrál szervezet (ANCAP) fennállásának történetében még nem is volt ilyenre példa, egészen mostanáig. Jött ugyanis a Mitsubishi Express, és annyira gyatrán teljesített, hogy egyetlen csillagot sem kapott.

Így néz ki egy 0 csillagos törésteszt napjainkban 1

A szervezet értékelése szerint a vizsgált balesettípusok közül háromnál is fennáll a veszélye annak, hogy az utasok súlyos mellkasi sérülést szenvedjenek el, emellett frontális ütközéseknél a térdek is veszélybe kerülhetnek. Az sem biztató, hogy az ajtók eldeformálódása miatt a járművön kívülre kerülhetnek során az utasok testrészei – ez egy borulásos balesetnél fatális következményekkel járhat.

Az első ülések az ANCAP szerint nincsenek megfelelően kialakítva – ez növeli az ostorcsapás-effektusból származó sérülések kockázatát. „Tudjuk, hogy a Mitsubishi képes biztonságos járművek gyártására, és arra ösztönözzük őket, hogy vezessék be a biztonságtechnológiai felszereléseket kisteherautóikba is” – mondta Carla Hoorweg, a szervezet első embere.

A nulla csillagos értékelésben közrejátszik az is, hogy a vizsgált biztonsági rendszerek szinte teljes egészében hiányoznak az autóból: vészfékező és sávtartó rendszer sem kapható a furgonhoz, de a biztonsági öv bekötésére figyelmeztető rendszer is csak a sofőr privilégiuma.

Nem érzékcsalódás, ha ismerősnek tűnik a kocsi, nálunk is sok hasonló fut, ez ugyanis a Renault Trafic, Opel Vivaro, Fiat Talento, Nissan NV300 variánsa Mitsubishi logóval.