Tavaly novemberben készült el az első Nikola Tre az Iveco ulmi üzemében. Kiszivárgott fotók szerint azóta már több is van belőle, de ezeket kizárólag gyári teszteken használják. Vannak olyan vontatók, amiket dinamikus tesztek elvégzésére, és vannak olyanok is, amiket töréstesztekre használnak.
Nemrég felkerült egy gyári videó a Nikola Tre gyári próbafutásairól, amelyet az Egyesült Államokban, az arizonai Phoenix városában található tesztpályán hajtottak végre. A Nikola fejlesztőcsapata két tesztjárművet próbált ki, mivel alapvetően kétféle konfigurációban, 6×2-es és 4×2-es hajtásképlettel tervezik piacra dobni az újdonságot. A próbafutásokat zárt felépítményű, valamint síkplatós félpótkocsival is végrehajtották.
Az ugyan nem derül ki a videóból, hogy a zárt félpót terhelve volt-e, de a síkplatósra már betontömböket is tettek. Teljes terheléssel ugyanakkor nem tudták még kipróbálni a tesztpályán, mivel azon 30 tonnás össztömegre vonatkozó felső limit volt érvényben. Ettől függetlenül a Nikola a 38-40 tonnás össztömegre vonatkozó teszteléseket is el fogja végezni, mivel már nem sok idő van a piaci bevezetésig. A korábbi tervek szerint ugyanis már 2021 utolsó negyedévében piacra akarják dobni a Iveco Stralis fülkével és alvázzal szerelt nyerges vontatót.
A Tre hajtásáról 480 kW-os (650 LE) elektromotor gondoskodik, amely a – legnagyobb kapacitás esetén – 720 kWh-os összteljesítményű akkumulátorcsomagból nyeri a működéshez szükséges áramot. Ebben az esetben az egy feltöltéssel megtehető hatótáv akár 400 kilométer is lehet. A szériagyártású változatoknál várhatóan le fogják szabályozni a gyorsulás mértékét, de az alábbi lenti gyári videón még kiélvezhető egy kis szolid gumifüstölés.
Ez év tavaszától pedig megkezdődhet Németországban az üzemanyagcellás Nikola Tre közúti tesztelése, amit 2024-ig fognak áruszállításban használni Baden-Wüttemberg tartományban.