Modulárisan bővíthető plató, szerszámtároló rekesz, konnektorok sora: a Canoo odatette magát új járművének megalkotásakor. Az új persze relatív, hiszen a Canoo maga sem egy régi vállalat, és bár már létezik elektromos furgonjuk, a pickup lehet az, ami felhelyezi őket az amerikai autóipar térképére.
A második negyedévtől előrendelhető, de majd csak 2023-ban gyártásba kerülő platós már ránézésre is más, mint a többiek: számos tisztán elektromos üzemű pickupot láttunk már, ám azok ragaszkodtak a hagyományos gépház – fülke – plató hármas osztáshoz. A Canoo más: a fülkét előre hozza, mint a távol-keleti haszonjárművek, és ezzel rengeteg helyet szabadít fel. Mindazonáltal úgy tűnik, tágasabb és kényelmesebb, mint azok – persze, hiszen a motor nem az első ülések között/alatt van, hanem a tengelyeknél, helytakarékosan.
A jármű kérhető két- vagy egymotoros kivitelben, hátsó- vagy összkerékhajtással. A maximális teljesítmény 600 lóerő, a max. kombinált forgatónyomaték 745 Nm. A hasznos terhelhetőség 800 kg – nem fogsz tehát betontömböket cipelni az autóval, de nem is arra született. Teljes hossza mindössze 4677 mm, avagy 5400 mm, ha kitoljuk a platótoldatot, a tengelytáv 2850 mm – kompakt jószágról van tehát szó, amely 198 cm-es szélességével (+tükrök) és 192 cm-es magasságával könnyen elmozog bárhol. A plató 1627 mm széles, hossza 1817 mm (vagy 2600 mm a toldással). A jármű hatótávolsága meghaladja a 320 kilométert, kormányozni és fékezni tisztán elektromosan lehet, mechanikus kapcsolat nélkül.
Érdekesség, hogy nem került logó az autóra: gyártója szerint karakteres, kereszt alakú fényrajzolatáról bárki könnyen felismeri a Canoo-t – majd egyszer, nyilván. Ahol a hűtőmaszkot sejtenénk az orron, egy tárolórekeszt találunk, a kitüremkedő felület a fényszórók és a szélvédő mechanikus védelmére is szolgál. A lökhárítókba vonószemeket és fenékvédő lemezeket,valamint ködfényeket integráltak.
Az előre húzott fülke a hatalmas panoráma szélvédőnek köszönhetően úszik a fényben; a műszeregység messze elöl, a szélvédő tövében húzódik, így nem kell átfókuszálnia a szemnek az útról; a légzsákok átlátszó polikarbonát burkolata zseniálisan indusztriális ötlet (mindazonáltal nyilván nem marad így a szériamodellben).
Az utastér alapvetően kétszemélyes, a második soron opciósak az ülések; helyettük különböző tárolórendszereket is vásárolhatunk majd ide.
Külön figyelmet érdemelnek a zseniális részletmegoldások: a hátfal például nem csak le- és szétnyitható, de ilyen helyzetében is láthatóak maradnak a lámpák és a rendszámtáblatartó, így legálisan közlekedhetünk vele. Az elülső tárolófiók lenyitható ajtaja nemcsak terhelhető munkafelület, de ki is húzható; használati értékét beépített elektromos csatlakozók emelik. A plató mindkét oldalfalába lehajtható szegmenst építettek, amely ugyancsak megnagyobbítható, akárcsak az oldalfalon kialakított fellépő, amely mögött tárolórekeszt alakítottak ki.
A plató padlójából kihajtható szegmensek a rakomány elválasztására és rögzítésére szolgálnak, beépített kerékrögzítőt és lekötőszemeket is találunk ugyanitt. Szintén a platón helyeztek el egy sor konnektort; ezekről nyugodtan működtethetünk bármilyen kerti vagy szerszámgépet, a hatótávolságot nem csökkenti érdemben. Érdekes megoldás a fülke hátsó szélvédőkeretébe integrált LED-es fényforrás, amely megvilágítja a rakfelületet. És ha már a tető szóba került: különböző méretű és kapacitású tetőcsomagtartókat kínálnak a pickuphoz.
Két videón keresztül is ismerkedhetsz a Canoo Pickuppal: kattints az alábbi képekre!