Az 1923 óta működő amerikai Kenworth márkát minden bizonnyal nem kell bemutatni a csőrős vontatók szerelmeseinek. A tágas és kényelmes fülkével szerelt országúti vontatók szakértője nemrég lerántotta a leplet a T680-as modell felfrissített változatáról. Ez a háromtengelyes, aerodinamikus kabinnal készülő modell viszonylag fiatalnak számít a Kenworth palettájában, hiszen csak 9 éve mutatták be a nagyközönségnek. Ettől függetlenül a szokásosnál merészebb faceliftet hajtottak végre rajta, ami magával hozta a legmodernebb technológiák beépítését is. 

Az előző generációs Kenworth T680-as ismertető jegyei közé tartoztak a széles, fényezett sárvédők, illetve az ezekbe integrált, „személyautós” lámpatestek. De szintén egyedi dizájnelemnek számított a krómkeretes hűtőmaszk, amit középen két vastagabb elem osztott ketté. Ettől függetlenül az avatatlan szemek számára a csőrős könnyedén összetéveszthető volt a Peterbilt 579-essel. Ezen változtatott most a Kenworth, amely minden eddiginél áramvonalasabb motorháztetővel és mélyebbre nyúló hűtőmaszkkal látta el a T680-as országúti csőrőst. Megjelenését a vitorla szerű felső légterelők, valamint a széles, LED-technológiás fényszórók varázsolják még karakteresebbé. 

High-tech csőröst villantott a Kenworth 1

Az immáron hagyományosnak számító dizájn elemeket, így például a kétrészes hűtőmaszkot megőrizték és sikeresen integrálták a formatervbe. Magasságát ugyanakkor jelentősen megnövelték a motor hűtésének javítása érdekében. A lökhárító pedig keskenyebb lett, illetve a középső részére egy kiegészítő rácsot építettek be a légellenállás csökkentésére. A dinamikusabb megjelenés érdekében éles dizájnvonalakkal dobták fel. A jármű olyan praktikus újításokat is kapott, mint például a lépcsőből kihajtható akkumulátor ellenőrző ajtócska, vagy éppen a sárvédőbe integrált nagy méretű irányjelző, ami jól láthatóvá teszi a közlekedés többi szereplője számára, ha a csőrős sávot szeretne váltani. 

Nem csak a T680-as külső megjelenése lett korszerűbb, hanem a műszerfalé is. A műszeregység helyét az iparági trendeknek megfelelően átvette egy teljesen digitális, 38 centiméteres átmérőjű színes kijelző, ami többféle nézettel használható. Az alap nézetnél csak az aktuális sebesség, a fordulatszám és az olajnyomás jeleníthető meg. A részletesebb nézetnél pedig akár 38 különféle paraméter közül válaszhat a sofőr. A bőrborítású multikormány gombjaival az aktuális gumiabroncs nyomás, az olajnyomás, az akkumulátorok töltöttsége, vagy akár a sofőrértékelő alkalmazás is könnyedén megjeleníthető. A csőrős fülkéje a PACCAR-csoportra jellemző stílust képviseli, ennek megfelelően szürke és barna árnyalatú kárpitok és műanyag borítások vannak túlsúlyban. A 193 centiméteres (76 inches) fülke megőrizte az előző generációs változatnál megszokott tágasságát és komfortját. 

High-tech csőröst villantott a Kenworth 2

Az új T680-as hajtásáról a legújabb generációs Paccar MX-13-as, 405-510 lóerő közötti teljesítményszinten elérhető dízelmotorok gondoskodnak, amelyek a gyártó szerint 6 százalékkal kevesebb üzemanyagot használnak fel az előző motorcsaládhoz képest. A sofőr munkáját olyan vezetéstámogató rendszerek segítik, mint az adaptív sebességtartó automatika, az automatikus vészfékasszisztens, a holttérfigyelő, a sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens, az aktív sávtartó, valamint a prediktív hajtáslánc vezérlés. 

A Kenworth új csőrösét teljes mértékben felvértezték a legújabb technológiákkal, így az USA egyik legmodernebb csőrösét alkották meg, amelyek minden bizonnyal hamarosan megjelennek az országutakon is. 

Kövess minket a Facebook-on!