A Żuk (ejtsd „Zsuk”) kisteherautó egyszerű és letisztult megjelenését nem tudja kikezdeni az idő vasfoga. Erre bizonyíték ez a teljesen felújított A07-es, amely most került eladósorba. A mikrobusz megújult külsőt és belsőt kapott, de ez egyáltalán nem vált hátrányára, sőt. Helyes kis kultjármű lett belőle, ami akár azt is megérdemelné, hogy ugyanúgy táskákról és ágyneműhuzatokról köszönjön vissza ránk, mint manapság a Bulli. 

Cikkünk alanyát 2017-ben újították fel mentazöld fényezésben. Tegyük a szívünkre a kezünket, ez azért határozottan jobban áll neki, mint a méregzöld árnyalat. A még teljesebb összkép érdekében a keréktárcsát is mentakékre fényezték, de feltettek krómozott felniket is. A részletekre való odafigyelés a belső térben is tetten érhető. Még akkor is, ha az utasteret átszabták, hogy több ember férjen el rajta. Az átalakítást a hirdetés szerint a lengyel tulaj végezte, aki külön kiemelte, hogy ilyen változatok nem jöttek ki eredetileg a Żuk gyárból.

Trendi mikrobuszt faragtak ebből a Żukból 1 

A plafon borítása, a hosszú polcba ágyazott műszerfal, a váltó és a kerékdob védő burkolatok is eredetiek. A jármű padlóját azonban szürkésfekete szőnyeggel borították be. A vezető és a mellette lévő utasülést kicserélték egy-egy integrált fejtámlával ellátott kényelmes, szürke-zöld árnyalatú kárpittal ellátott ülésre. A két ülés mögött egy félbevágott hátfal található, amire egy kisebb fapultot is építettek a zsírosdeszkáknak és a menzateáknak. A hátsó traktusba pedig két hosszú üléspadot szereltek be, amelyek ülőlapja felhajtható, így akár áruszállításra is lehet használni a 34. életévét taposó Żukot, no meg persze könnyebben is lehet így takarítani, ha a szükség úgy hozza. 

Az ötlet valószínűleg a Nysa Towas kisteherautókból ered, a másik lengyel gyártó valóban készített vegyes használatú (áruszállító-személyszállító) változatokat, amelyeket Towos jelöléssel láttak el.

Trendi mikrobuszt faragtak ebből a Żukból 2

Trendi mikrobuszt faragtak ebből a Żukból 3

Ha külsőre kicsit más is ez a Żuk, mint amilyen képet emlékezetünkben őrzünk róla ettől függetlenül hajtáslánca változatlan: a 2120 köbcentiméteres, 70 lóerős benzinmotorjával továbbra is 100 km/órás végsebességgel tud repeszteni. Tulajdonosa jelenleg  27 ezer  złotyért, vagyis átszámítva 2 millió forintért árulja ezt a kultikus mikrobusszá alakított furgont. Nem ez az egyetlen egyedi kialakítású Żuk, hiszen korábban nyerges vontatót és geek furgont is készítettek belőle szemfüles lengyelek. És a fantáziának semmi sem szabhat határt, az is lehet, hogy felkerül még a világhálóra a közeljövőben egy-egy különleges változat belőle. 

Kövess minket a Facebook-on!