Április tizenötödikén tartja a Santa Cruz pickup premierjét a Hyundai USA. A kalandjárműként (Adventure Vehicle) aposztrofált modell az eredeti elképzelésekkel összhangban nem nagy teherbírású haszonjármű, hanem önhordó padlólemezre épülő, személyautós (szabadidőjárműves) tulajdonságokkal bíró családi jármű lesz.
Egyelőre csak azt lehet tudni, hogy az újdonság a Tucson formabontó, rejtett LED-es arcát ölti magára. Ez reális, hiszen annak idején eleve a márka kompakt szabadidőjárművével (akkor ix35) azonos méretben képzelték el a civilizált haszonjárművet: logikus döntés volna, ha az újdonság eleve a Tucson padlólemezére épülne, bár a tengelytáv szemmel láthatóan nagyobb.
A tanulmányautóhoz képest nem csak az orrkialakítás, hanem az ajtóelrendezés is változott: a hosszú kupéajtó és a mögötte elhelyezett, feles méretű nyílászárócska helyett négy normál méretű ajtót kap a modell. Az utastérben várhatóan a Tucson modern, szellős elrendezésével találkozunk majd.
A Tucson-rokonság leginkább a hajtáslánckínálat miatt volna izgalmas: ha öntöltő és plug-in hibrid kivitelben is gyártanák a Santa Cruzt, azzal az európai vásárlók számára is érdekessé tehetnék azt. Illúzióink ugyanakkor nincsenek, az Egyesült Államokban idén nyártól gyártásba kerülő pickup a biztonságos csomagszállítási megoldásokat ígérő plató ellenére is csak akkor lehetne piacképes, ha haszonjárműként forgalmaznák nálunk – erre azonban a Hyundai feltörekvő stratégiáját ismerve nem sok esély van.