Ezt az akkumulátort tavaly mutatta be a kínai konszern és 2020 júliusa óta több mint 10 ezer, felső kategóriás, Hen elnevezésű elektromos személyautóba építették be. A fejlesztés azzal szerzett magának hírnevet, hogy lényegében megakadályozható vele, hogy egy balesetnél, az akkumulátor esetleges sérülése esetén a villanyautó kigyulladjon. Ezért nevezik a Blade akkumulátort szuperbiztonságos energiatároló csomagnak.
Persze ahhoz, hogy ezt bátran állíthassák, rengeteg kísérletet kellett végrehajtani, de végül a BYD akkumulátora sikeresen teljesítette az akkumulátorok „Everest-tesztjét”, amelynek keretében egy hosszú és vastag szöggel szúrtak át különféle energiatároló csomagokat. Míg az NMC akksi 500 Celsius-fokra felhevült és kigyulladt, a vas-foszfát (LFP) akkumulátor pedig füstölni kezdett a behatolás következtében, addig Blade akkumulátorral lényegében nem történt semmi. Felszíne 30-60 fokra melegedett, viszont a rá helyezett tojássárgája meg sem sült.
A kínaiak az új akkumulátor strapabíróságát nem csak videókkal hirdetik. Nemrég ugyanis egy teljesen elektromos, 49 tonnás dömperrel hajtottak át a Blade akkumulátoron. A meglehetősen spártai kihívást az új energiatároló csomag füstölés, deformáció, vagy szivárgás nélkül vészelte át. Az, hogy ezt a kísérletet is különösebb reakció nélkül vészelte át az akksi, az annak köszönhető, hogy a BYD meglehetősen robusztus és erős kialakítással gyártja ezeket az akksikat, amelyek így már nemcsak nagy hatótávolságra, hanem megnövelt ellenálló képességgel rendelkeznek a külső behatásokkal szemben.
A Blade akkumulátorok gyártási kapacitását a BYD folyamatosan növeli, mivel várhatóan más autógyártók is igényt tartanak majd a „szuperbiztonságos” energiatároló csomagra.