A dolgozók többsége elutasította, hogy az osztrák Siegfried Wolf befektető cégének, a WSA Beteiligungs GmbH kezébe kerüljön az MAN ausztriai Styer gyára – közölte a német gyártó. A munkások minderről titkos szavazáson dönthettek, az eredmények ismeretében azonban most már bizonytalanná vált a sorsuk. A korábbi tervek szerint az MAN Truck and Bus ugyanis eladta volna az üzemet az osztrák befektetőnek, aki újra indította volna a Steyr teherautók gyártását. Ez ugyan az állomány racionalizálásával járt volna, de a WSA Beteiligungs GmbH álláspontja szerint megtartották volna a dolgozók többségét.
Az MAN Truck&Bus pedig továbbra is ellátta volna megrendelésekkel az osztrák üzemet, így a gyár lényegében több lábon állt volna. A döntés következtében az MAN folytatja a gyár bezárásának előkészítését. A következő lépés ismét a személyi állománnyal kapcsolatos elképzelések újra tárgyalása lesz, vagyis várhatóan elbocsátásokkal nézhet majd szembe a Styerben lévő gyár.
„Csalódottak vagyunk a szavazás végeredményével kapcsolatban, mert a bezáráshoz képest jóval kedvezőbb alternatíva lett volna az üzem értékesítése. A WSA-val közösen bemutatott tervek szerint a dolgozók többségének lett volna perspektívája az új tulajdonosi kézben lévő üzemben. Örülünk annak, hogy az alkalmazottak nagy többsége, mintegy 90 százaléka élt a szavazati jogával, de sajnáljuk, hogy elutasították az üzem értékesítését” – jegyezte meg Dr. Martin Rabe, az MAN Truck&Bus humán erőforrásokért felelős vezetője.
Az MAN honlapja szerint a Styer-ben lévő, mintegy 500 000 négyzetméter alapterületű üzem több mint kétezer embernek ad munkát. A gyárban jelenleg az MAN könnyű- és közepes teherbírású teherautói, valamint a tűzoltóautók számára fejlesztett legénységi fülkéi készülnek, de a gyáregységben található az MAN legnagyobb műanyag alkatrész festő üzeme. Itt készült továbbá az előszériás elektromos TGM disztribúciós teherautó is. A tavaly felröppent hírek alapján a gyárat legkésőbb 2023-ban zárhatja be az MAN.