Hamarosan forgalomba állnak Dél-Koreában a Hyundai első, szériagyártású emeletes villanybuszai. Az első prototípus két évvel ezelőtt mutatkozott be egy korai expón. A sorozatgyártású változatok ettől nem sokban térnek el, de kétségtelen, hogy a kevésbé extravagáns fóliázás és fényezés miatt nehezebb lehet őket beazonosítani. 

Az új elektromos emeletes busz formatervét a Hyundai nem gondolta túl, lényegében a korábban bemutatott üzemanyagcellás, egyszintes városi autóbuszát vette alapul, amely kicsit olyan hatást kelt, mint ha a dél-amerikai Marcopolo BRT-buszokról merítették volna az inspirációt. Az emeletes Hyundai busznál homlokfalat egy, a szélvédő alatti fekete sáv vágja ketté, ami magában foglalja az irányjelzőket és a márkára utaló logót. A lökhárító lényegében ez alatt kezdődik, de vizuálisan olyan hatást kelt, mintha nem is lenne, mivel a lámpafészkeket egészen mélyre, a kocsitest alsó sarkaiba helyezték. 

Utasokat szállíthat a Hyundai első emeletes villanybusza 1

A 12,9 méter hosszú, 2,4 méter széles és 4 méter magas autóbusz hajtásáról a hátsó tengelybe épített, 240 kW összteljesítményű kerékagymotorok gondoskodnak, amelyek a 384 kWh-os akkupakkból nyerik a szükséges energiát. A jármű egy feltöltéssel 300 kilométert tud megtenni és a nagy energiasűrűségű, lítium-polimer (LiPo) energiatároló csomagja 72 perc alatt teljesen feltölthető. Utasterében 70 ülőhely áll rendelkezésre, melyből 59 szék az emeleten, 11 pedig az alacsonypadlós részen kapott helyet. Azért csak ilyen kevés, mert alul olyan peronrészt alakítottak ki, amelyen egyszerre akár két kerekesszékes utas is utazhat egy időben. 

A dél-koreai gyártó az év végéig 40 darab ilyen buszt fog forgalomba állítani a Szöul környékén, a, Gyeonggi-tartományban lévő városokban. Az első két példány jövő héten Szöul és Incheon között áll forgalomba az M6450-os viszonylaton, amelynek mindkét végállomásához gyorstöltő állomást is telepítettek. 

Kövess minket a Facebook-on!