Akár 400 literes raktérkapacitás és akár 140 kilogramm hasznos terhelhetőség: felfoghatatlanul szerény értékek ezek az áruszállítás hagyományos világában. Manapság viszont egyre nagyobb szükség van olyan járművekre, amelyek zaj- és emissziómentesen hajthatnak be sétálózónákba, korlátozott övezetekbe, hogy kézbesítsék az ott lakók, ott dolgozók csomagjait, leveleit.
A Citroën szerint erre pont alkalmas elektromos mikroautójuk, az Ami. Az 5,5 kWh kapacitású akkumulátorral 75 kilométer tehető meg egy huzamban, majd háromórányi pihenő következik, amíg szabványos 220 voltos aljzatról feltölt az akku – de ez a 75 kilométer bőven elég arra, hogy egy sűrűn lakott városrész, egyetemi negyed, irodacsoport vagy hasonló ügyfélcsoport számára gyorsan és hatékonyan kézbesítsenek apró és könnyű (lásd fent) küldeményeket.
A franciák nem bízták a véletlenre a My Ami Cargo kihasználását: egy hét részből álló áruszállító csomagot dolgoztak ki hozzá, amivel az utasülés helyén praktikus, variálható tárolórekesz alakítható ki. Ennek 260 literes üregében 140 kilót helyezhetünk el, a többi 140 litert (és nulla kilogrammot?) az autócska egyéb belső felületein és légköbcentimétereiben helyezhetjük el.
A 241 x 139 x 152 centiméteres Citroën My Ami Cargo vezetőjét függőleges fal választja el a rakománytól; ebben mélyedés teszi lehetővé a kézifék működtetését. A vízszintes fedélen moduláris polc található: erre akár 40 kilót pakolhatunk, van rajta egy iratrögzítő nyílás. A polcot közelebb húzhatja magához a sofőr, vagy az utasoldali ajtó (ez esetben gyakorlatilag a raktér ajtaja) felé billentheti. Ha pedig extra köbdeciméterekre van szükség, ki is emelhető.
A csomagtér két szinten rögzíthető, illetve függőlegesbe is fordítható. Ha a küszöb szintjében van, akár 120 centiméteres tárgyakat is elhelyezhetünk a beltérben. A rakomány rögzítését lekötő szemek segítik.
Hátul külön, zárható tárolórekeszt találunk, amely telefon, iratok, pénz tárolására alkalmas.
A Citroën My Ami Cargo villanymotorja mindössze 6 kW teljesítményű, de ez a célzott környezetben nem nagy probléma; annál előnyösebb a 7,2 méteres fordulókör.
A mikrofurgon Franciaországban júniustól rendelhető, megvásárolható, illetve lízingelhető. Az alapár a helyi piacon elérhető kormányzati támogatás levonása után 6500 euró, azaz kb. 2,4 millió Ft.