A nagy méretű Mercedes EQV után itt a kompakt kis testvér, az EQT – igaz, egyelőre csak tanulmány formájában. A három üléssoros, tágas csomagtartójú járművet Tony Hawk egykori profi gördeszkással promotálják (a filmet ide kattintva nézheted meg), és ha már gördeszka, a csomagtartóban egy elektromos longboardnak alakítottak ki töltő- és tárolóhelyet.

Megszületett a legcsaládibb Mercedes 1

Ez persze ugyanannyira nem visz bennünket közel a leendő szériamodellhez, mint a fekete-fehér bőrbe burkolt belső tér – főleg, mert 2022-ben először a furgon lép piacra T-osztály néven, és csak utána kapjuk meg az itt láthatóhoz hasonló berendezésű, de vélhetően egyszerűbb kivitelű személyszállító verziót. Az ülés középvonalában húzódó, újrahasznosított bőrből készített dekorsávot azért örömmel látnánk viszont a sorozatgyártású modellben.

Megszületett a legcsaládibb Mercedes 85

Annál hasznosabb információ, hogy az EQT 4945 x 1863 x 1826 milliméteres; csaknem ötméteres hosszúságával jó 20 centiméterrel hosszabb, mint a hosszított Peugeot Partner; a puszta méret tágas férőhelyet és bőséges rakteret ígér. Konkrét méretekről egyelőre nem esett szó, ahogy az elektromos hajtáslánc paramétereit is titkolja még a cég.

Megszületett a legcsaládibb Mercedes 86

A tolóajtókat mindenesetre úgy méretezték, hogy a harmadik üléssorra is könnyű legyen a beszállás. A második soron természetesen elfér egymás mellett három gyermekülés; a lurkók a lézergravírozott, csillagmintázatú napfénytetőn keresztül bámulhatnak ki a magas égre. A harmadik üléssor összehajtható vagy ki is szerelhető.

Kattints ide, és nézd meg a Mercedes EQT tanulmányautót bemutató gyári videókat.