Minden márciusban kezdődött, amikor egy fekete álcával közlekedő kamiont fotóztak Norvégiában. Bár a járműnek DAF-logós gázolajtartálya volt, még nem lehetett tudni, hogy egy haszonjárműgyártó újdonságáról, netalántán egy sufnituningról van-e szó. Akkor megkérdeztük a holland gyártó hazai forgalmazóját, akik azt válaszolták, hogy maguk sem tudnak a rejtélyes nyerges vontatóról. 

Több mint egy hónappal ezelőtt aztán újabb álcás kamion tűnt fel, ezúttal már Hollandiában. Egyes holland szakportálok szerint ez egyértelműen a legújabb DAF XF volt Super Space vagy Space Cabbel, de mások sikeresen lencsevégre kaptak egy alacsonyabb fülkés változatot is, amelynek álruhája alatt valószínűleg a legújabb CF rejtőzött. A Bigtruck.nl újságírója aztán a napokban egészen közel merészkedett az egyik tesztkamionhoz (felső kép) és ennek köszönhetően a portál részletes fotókat közölhetett róla. Ennek nyomán aztán a lengyel dizájner, Wojciech Karolczak rögtön el is képzelte, milyen lehet az új DAF, de ezek még nem hivatalos sajtófotók. 

Megvan, hogy nézhet ki az új DAF XF 1

Forrás: Wojciech Karolczak

A Bigtruck.nl szerint az álcázott DAF-ot az egyik Simon Loos telephelynél vették észre. A rendszámtábla alapján gyorsan utánanéztek a jármű adatainak, és eszerint az újdonság a Paccar 11 literes (MX-11), 450 lóerős teljesítményű motorjával van felszerelve. Ez még önmagában nem újdonság, viszont a 4 méteres tengelytáv és a nagyobb fülke igen. A holland újságírók lemérték a kabint, és az állítólag körülbelül 35 centiméterrel hosszabb a jelenlegi modellnél. A Space Cab ugyanis 225 centiméteres hosszúságban készül, viszont a tesztkamioné már 260 centiméter. Ennél is fontosabb azonban, hogy az ajtó mögötti rész, tehát ahol a hálóágy van, 14 centiméterrel hosszabb a jelenlegi változatnál.  

Nagyobb fülkék a láthatáron

A nagyobb és tágasabb kabinra azért van lehetősége a DAF-nak, mert az Európa Tanács 2020. szeptember 1-jétől engedélyezte az aerodinamikai szempontból kedvezőbb kialakítású fülkék fejlesztését és gyártását a haszonjárműgyártók számára. Ennek azért van jelentősége, mert így hosszabb vezetőfülkék alkalmazása a jövőben már nem megy a hasznos raktér hosszúságának rovására. Vagyis eltérhetnek a gyártók a 16,50, illetve 18,75 méteres szerelvényhossztól, de figyelembe kell venniük azt, hogy a pótkocsik rakodási mérete nem változhat és a szerelvény fordulási sugara sem lehet nagyobb 12,50 méternél. Az Európai Unió azt várja a szabályozástól, hogy az áramvonalasabb fülkék előtérbe kerülésével 10 százalékkal csökkenhet a teherautók üzemanyag-felhasználása, illetve károsanyag-kibocsátása.

Megvan, hogy nézhet ki az új DAF XF 2

Forrás: Wojciech Karolczak

A Bigtruck.nl újságírója természetesen nemcsak a fülke hosszát mérte le mérőszalagjával, hanem még más érdekességekre is rájött. Egyik ilyen, hogy az álcázott nyerges vontató mellső tengelynél lévő túlnyúlása 25 centiméterrel nagyobb a mostaninál (135 cm).  Az tehát borítékolható, hogy az új Space Cab jóval több helyet fog kínálni az eddiginél, ráadásul ez még nem is a csúcsmodell. A Super Space Cabbel szerelt változat ugyanis várhatóan magasabb lesz a most lefotózott álcás nyerges vontatónál. A külső megjelenést illetően elmondható, hogy az XF teljesen áttervezett hűtőráccsal, új, kissé a Scania fényszóróira hajazó LED-es lámpatestekkel, illetve LED-es felső helyzetjelző fényszórókkal, valamint áramvonalasabb tetővel rendelkezik. 

A holland portál szerint új DAF-oknál „peronablak”, vagy divatos nevén „city window” is lesz a holtterek csökkentése érdekében. A DAF várhatóan idén leplezi le az újdonságot, ami jövőre kerülhet gyártásba.

Hogy tetszene az új DAF, ha valóban így nézne ki?
Jobb mint az előző
Rosszabb mint az előző
Nekem mindegy, csak menjen, mint a meszes.