A Kenworth olyan csőrőst állított ki az ausztráliai Brisbane városában rendezett kamion kiállításon, ami mellett egyszerűen nem lehet elmenni szó nélkül. Ausztrália nagy kontinens és egy kicsit más világ. A nagyobb raksúly miatt a csőrösökkel szembeni elvárás, hogy erősek és kényelmesek legyenek, illetve nagy hatótávval rendelkezzenek. Ezeknek a követelményeknek tökéletesen megfelel ez a limitált szériás csőrös, amivel a Kenworth teherautók Ausztráliai gyártásának 50. évfordulójának tiszteletére rukkoltak elő.
Ha egészen pontosak akarunk lenni, akkor érdemes megjegyezni, hogy az első ausztrál Kenworth csőrős 1971 márciusában gördült le a Victoria államban, a Bayswaterben működő gyár szerelőszalagjáról. A Kenworth teherautók már az első időkben sem egy kaptafára készültek Ausztráliában, hanem igyekeztek minden egyes nyergest és teherautót egyedi igények alapján szerelni. Az első példányok között azonban nemcsak csőrösök, hanem buldog fülkés teherautók is voltak. 1975-ben aztán a Kenworth Ausztráliában bevezette az Észak-Amerikában nagy népszerűségnek örvendő és 1961 óta készülő W900-as csőrőst. Az ausztrál változat W900SAR elnevezést kapta, hogy könnyedén meg lehessen különböztetni az amcsi és az ausztrál változatokat.
Tény és való, hogy a különbség nemcsak a típus jelölésében, hanem külsőben is megmutatkozik. Az ausztrál változat ugyanis rövidebb motorháztetővel és jobbkormányos változatban készült. Ebből ered utal a modell elnevezése is (Short-bonnet Australian Right-hand drive – SAR). A rövidebb motorháztető miatt a W900SAR-nak kissé papagájcsőrszerűre sikerült az orra, de ettől függetlenül sikeresen ültették át az amerikai nagytestvér által képviselt életstílust és megjelenést, amelynek elmaradhatatlan része volt a fülkénél magasabbra nyúló hálókabin, valamint a hálófülkén alkalmazott tetőablakok. Az ausztrál változatoknál ugyanakkor nem hagyták el teljesen hosszú motorháztetőket, azonban ezt leginkább a W900AR nyergeseknél tették, amelyek „országúti vonatokként” közlekedtek. Ezeknél ugyanis a maximális hasznos teherbírás miatt a lehető legerősebb motorokra volt szükség.
A Brisbane-ben bemutatott limitált szériás csőrős egy korábbi 1984-es kiadású, Gold Nugget („Aranyrög”) limitált szériás W900SAR mintájára készült el. A „Son of Nugget” („Az Aranyrög fia) elnevezést viselő nyerges vontató a ’80-as éveket idéző fényezéssel, nagy felületű, osztott szélvédővel, krómozott kipufogócsövekkel és visszapillantó tükrökkel, illetve krómozott hűtőráccsal és üzemanyagtartállyal rendelkezik, így tisztelegve a SAR-modellek öröksége előtt. Belsejében ugyancsak a ’80-as évek fejlettségi színvonala köszön vissza a síkegyenes műszerfallal, a bőrbevonatú ajtóburkolatokkal és a bőrülésekkel. Fülkéje teljes egészében olyan hatást kelt, mintha nem is ebben, hanem még az előző évszázadban gördült volna le ez a nyerges a szerelőszalagról. Az Eaton botváltón lévő fa fogantyú csak tovább fokozza ezt a hatást.
Az itt-ott elrejtett feliratok viszont segíthetnek megkülönböztetni a ’80-as évek W900SAR csőrösétől: ilyen a motorháztető oldalán lévő Cummins Diesel logó, mivel az orrában Cummins X15-ös dízelmotor dolgozik ( a teljesítményt sajnos nem tették közzé), de ugyancsak a megkülönböztetést szolgálja a kesztyűtartó felett elhelyezett „Legendary SAR” felirat is.
A gyártó nem közölt tervezett darabszámot a különlegességből, vagyis elképzelhető, hogy bárki hozzá juthat, ha van rá pénze. De annyi bizonyos, hogy csak egy napig és csak július 8-án lehet majd rendelni. Azaz, résen kell lenni, hogy az ember lecsaphasson rá.