Követi a Ford példáját a Volkswagen és bevezeti a hibrid hajtást az egyik legsikeresebb haszonjárművénél, a Multivannál – közölte a márka sajtóosztálya Vezess-sel. Az eddig kizárólag dízelekből álló hajtáslánckínálat egy konnektorról tölthető változattal biztosan kiegészül. Az elsőkerék-hajtású egyterű az eHybrid rendszerrel kizárólag elektromos módban lendül mozgásba és ameddig lehet, addig zéró emissziós üzemmódban közlekedik. 

A turbófeltöltéses benzinmotor (TSI) alacsony akkumulátortöltöttségi szint, illetve nagyobb sebességtartományokban kapcsol be. Az akár hétszemélyes változatban is rendelhető hibrid Multivan lítiumion-akkumulátort kapott, amely a padlózatba építve helyezkedik el. Ezzel nemcsak helyet takarít meg, hanem kedvező hatással is van a menettulajdonságokra, mivel ezáltal alacsonyabbra került a modell tömegközéppontja. Az energiatároló egység töltésére a jobb első sárvédőben kialakított csatlakozón keresztül van mód. 

Bár technikai részleteket egyelőre nem árult el a Volkswagen haszonjárműves részlege, annyit már biztosan tudni, hogy az autó nyilvános elektromos töltőállomáson, illetve otthoni fali töltőn (Wallbox) egyaránt tölthető lesz. A gyártó ígérete szerint azonban a hamisítatlan Multivan-életérzés egy jottányit sem fog sérülni, a felhasználók mindössze annyi változást észlelhetnek majd, hogy utazásaikat az eddigieknél gazdaságosabban és fenntarthatóbb módon tehetik meg.  

Az új eHybrid rendszerrel készülő Multivant várhatóan az év végén leplezik le és addig bizonyára több fontos részlet is ismertté válhat.