Mivel a közszolgáltatásban végzett menetrendi hajóközlekedtetés évi 300-500 millió Ft pluszköltséggel jár a BKV-nak (ennyit kell ráfizetni a hajójegyek bevétele mellett), a cégvezetés úgy döntött, hogy a járvány okozta veszteségek miatt idén ezt a pénzt inkább az alaptevékenységre, buszokra és villamosokra költik – írta a Telex.

A hajók általában nyáron kezdtek el normál menetrend szerint járni, de az első években télen, üresen is közlekedniük kellett, mert az állomásokra költött uniós támogatás miatt folyamatosan fent kellett tartani a szolgáltatást. Járvány idején azonban nem jártak a hajók.

Arról egyelőre még nincs döntés, mi legyen a hajóközlekedéssel jövőre. Kérdés, hogy folytassák-e veszteségesen, vagy felemeljék az árakat piaci szintre, hogy az üzletág eltartsa magát.

A BKV flottája hét hajóból áll: Budavár, Várhegy, Lágymányos, Lánchíd, Pestbuda és Hungária, valamint a 125 éves Hófehérke, amely elsősorban nosztalgiahajóként működik. A hajók üzemeltetésére a BKV minden évben pályázatot ír ki, a vállalkozók március és augusztus vége között működtetik a hajókat menetrend szerint.