A Daimler bejelentette, hogy 2024-től a kínai CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited) fogja szállítani a lítiumion akkumulátorokat az eActros LongHaul változatához. Ez azt jelenti, hogy néhány éven belül elstartolhat a modell távolsági áruszállításra fejlesztett, elektromos hajtáslánccal szerelt változatának gyártása.
Az együttműködés korábbra nyúlik vissza a két cég között, a CATL ugyanis 2019 óta gyárt akkumulátorokat a Freightliner eCascadia és eM2 modellek számára. Ezek, az észak-amerikai piacra készülő járművek megfelelő alapot nyújtanak a Mercedes-Benznek ahhoz, hogy a meglévő dízeles kínálatot elektromos változatokkal egészítse ki Európában.
Az eCascadia 550 kWh-os akkumulátor csomaggal készül és 400 kilométeres hatótávval rendelkezik. Akkumulátorai 90 perc alatt tölthetők fel 80 százalékosra. Az eM2 106-ost pedig 325 kWh-os akkumulátor csomaggal szerelik, amellyel teljes feltöltés esetén 370 kilométert tud megtenni. Energia tároló csomagja 60 perc alatt tölthető fel 80 százalékosra. A stuttgarti márka ugyanakkor azt ígéri, hogy az eActros LongHaul már 500 kilométeres hatótávval fog rendelkezni.
A Daimler leányvállalata, Freightliner által gyártott és fejlesztett tisztán elektromos teherautók már több tízmillió tesztkilométert tettek meg mostanáig. A távolsági áruszállításra szánt Freightliner eCascadia, valamint a disztribúciós feladatokra használható eM2-vel kapcsolatos tapasztalatokat az elektromos Mercedes-Benz teherautók fejlesztésénél is felhasználták. A városi áruterítésre tervezett Mercedes-Benz eActros sorozatgyártása az idei év második felében kezdődik meg, míg az eEconic 2022-től lesz elérhető.
A Daimler célja, hogy 2039-re Európában, Japánban és Észak-Amerikában kizárólag olyan új járműveket kínáljon, amelyek teljesen CO2-semleges működést kínálnak („tank-to-wheel”). Ennek érdekében már 2022-től számos elektromos jármű lesz elérhető a gyártó kínálatában a legfontosabb piacokon, 2027-től pedig a kínálatot sorozatgyártású, hidrogénalapú üzemanyagcellás járművek egészítik ki.