Három évet kellett várni rá, de hamarosan elkezdődhet a teljesen elektromos Irizar teherautó kis szériás gyártása – tudatta a Vezess-sel a spanyol karosszáló. Az Irizar ugyanakkor nem egyedül vágott ebbe a projektbe, hiszen a kezdetek kezdetén a szintén spanyol, főként kommunális szolgáltatásokat nyújtó FCC Medio Ambiente céget kérte fel a közös munkára. A vállalat nemcsak fejlesztésben, hanem a tesztekben is jó partnernek bizonyult, éppen ezért 10 darab két-, illetve háromtengelyes Irizar Ie hulladékgyűjtő teherautó vásárlása mellett döntött.
A 4×2-es és 6×2-es hajtásképletű Ie teherautókat fáradtolaj begyűjtésére fogják használni. Bár a pontos specifikációval kapcsolatban nem közöltek részleteket, az Irizar honlapja szerint a kéttengelyes 7,3-7,8 méteres, míg a háromtengelyes 7,9-9,2 méteres változatban készülhet. A kabin valamennyi variánsnál 2,54 méter széles és 3,66 méter magas. Ténylegesen azonban ez a magasság csak a fülke hátsó sarkainál jelenik meg, mivel az Ie kifejezetten áramvonalas, sisakszerű tetővel rendelkezik.
A spanyol e-teherautó igazi erőssége azonban, hogy alacsony padlós, így a belépési magassága mindössze 37 centiméter. A vezetőfülkébe a teherautó jobb oldalán, az egyszárnyú, teli üveges buszajtón keresztül lehet felszállni. Az, hogy hasonlít az Irizar autóbuszaira, egyáltalán nem a véletlen műve, a szakemberek ugyanis a városi Ie2-es autóbuszból alakították ki a kabinját, a vezetőállást pedig lényegében érintetlenül hagyták, bal oldalra pedig beépítettek két plusz ülést.
A jármű hajtásáról 312 lóerős (230 kW) aszinkron villanymotor gondoskodik, amely lítiumion-akkumulátorokból nyeri a működéséhez szükséges energiát. Az Ie maximálisan 400 kWh-os akkumulátorkapacitással készülhet, de lehetőség van egy 100 kWh energiatároló csomag beépítésére és ezzel együtt CNG hatótávnövelő alkalmazására is. A legnagyobb akkumulátorkapacitással számolva a teherautó egy feltöltéssel 300-350 kilométert tud megtenni. Az energiatároló egység feltöltése pedig akár 100 kW-os gyorstöltéssel is elvégezhető ebben az esetben.
Az FCC személyében az Irizar megfelelő partnerre talált, ugyanis több száz kommunális járművet üzemeltetnek. De az sem kizárt, hogy más európai üzemeltetők is vásárolnak a spanyol buszkarosszáló elektromos teherautójából.