A Honda Ridgeline és a Hyundai Santa Cruz példáján felbuzdulva a Ford is bemutatta a maga önhordó karosszériás személyautó-pickupját: a kifejezetten átlagemberek számára fejlesztett, kényelmes és tágas utasterű, sokoldalúan variálható platóst, amely ráadásul a szegmensben elsőként hibrid hajtásláncot kapott. Itt a Ford Maverick.
A tisztán elektromos F-150 után ez a második alternatív hajtású Ford haszonjármű a márka amerikai kínálatában, bár itt egészen más a célközönség: a hasznos teherbírás például mindössze 670 kg, vontatni pedig 890 kilót tud a jármű. Létezik (vagy létezni fog) egy szimpla benzinmotoros verzió is, ami mögé kétszer ilyen nehéz utánfutót is köthetünk majd.
A plató sokkal inkább hobbicélokat szolgál: a hátfal több pozícióban rögzíthető, a rakterület tagolható, elhatárolható, lekötőpontból tizenkettőt találunk, van két 12 voltos aljzat, valamint két 110 voltos konnektor is.
A 20 ezer dollár alatti kezdőáron kínált, ősztől kapható modell a hibrid hajtásláncnak köszönhetően városban 5,9 literes átlagfogyasztást ígér, egy tank üzemanyaggal akár 800 kilométert megy el.
A 2,5 literes, négyhengeres hibrid hajtáslánc rendszerteljesímténye 191 lóerő, kombinált forgatónyomatéka 210 Nm. Az opciós benzinmotor 250 lóerőt és 376 Nm-t ad le.
A célközönség nyilván többre értékeli majd a fedélzeti wifit, az okostelefon-integrációt, a hatalmas ajtózsebeket, melyekben akár egy egyliteres palack vagy egy táblaszámítógép is elfér. A tágas utasteret tudatosan színfoltokkal és izgalmas részletekkel dobták fel a tervezők. A hátsó üléssor alatt tágas tárolóhelyet találunk, a padlókonzolon pedig moduláris rögzítőrendszer várja a különböző kiegészítőket: pohártartót, táskaakasztót, ülésrendezőt, kábeltekercselőt helyezhetünk le itt.
A platóhoz kínált osztórendszer csak rögzítési megoldásokat tartalmaz: az elválasztófalak bármely barkácsboltban megvásárolható, szabványos deszkalapok. További jópofa ötlet, hogy a lenyitható hátfal 220 kilóval terhelhető, így padként is használható, az itt kialakított lekötőszemek pedig sörnyitóként is funkcionálnak.
Az alacsony platófalaknak köszönhetően könnyű hozzáférni a platón tárolt rakományhoz, a fényszórók LED-esek. A Maverick utcai és offroad-felszereltséggel egyaránt elérhető, az utóbbi terepabroncsokat, áthangolt futóművet, masszív fenéklemez-védelmet, extra üzemmódokat és ereszkedésszabályozó funkciót kínál.