Az Iveco nem is olyan régen, két és fél éve mutatta be a megújult Dailyt. Az olasz gyártó nem várt sokat a frissítéssel, ám ezúttal nem a külső, hanem a belső tartalom változott. Az első és legfontosabb változás, hogy a több mint 40 éves múlttal rendelkező modell immáron Air-Pro intelligens légrugós felfüggesztéssel készül, amely „folyamatos lengéscsillapítással” (CDC) járul hozzá a nagyobb utazási komfortérzethez.
Mit is jelent ez pontosan? A CDC szinte azonnal reagál az útfelület egyenetlenségeire és akár ezredmásodpercek alatt képes változtatni a lengéscsillapítók nyomásértékén a lehető legjobb dinamikus reakciók érdekében. Ennek köszönhetően legalább 25 százalékkal kisebb rezgésszint valósul meg a lengéscsillapítók esetében. Az Air-Pro intelligens rendszer paramétereit a sofőr is változtathatja az igényeinek megfelelően a kormánykeréktől balra lévő forgókapcsoló segítségével.
A Soft beállítással a Daily kényelmesebb és komfortosabb utazást biztosít, a Load üzemmóddal viszont a furgon teljes terhelés mellett is megőrzi az irányíthatóságát, jelentősen korlátozva a karosszéria bedőlését. Az Auto beállítással pedig a legtöbb körülményhez igazodó, általánosabb paraméterekkel lehet közlekedni a Dailyvel. Az Air-Pro legfontosabb előnye ugyanakkor, hogy a jármű terhelését is figyelembe veszi, ezért ennél a modellnél immáron 30 százalékkal mérsékelhető a kanyarokban az oldalirányú dőlés, ami növeli a rakomány és a sofőr biztonságát. Végül, de nem utolsósorban az alvázmagasság kevesebb mint 10 másodperc alatt beállítható vele, ami nagyban megkönnyíti a fel- és lerakodást. Ehhez pedig egy memória funkció is tartozik, így a sofőrnek nem kell folyton újra kalibrálnia a beállítást, ha rendszeresen ugyanannál a rámpánál végzi a le- és felrakodást.
Alexa a fedélzeten
A Volvo Trucks után az Iveco is elérhetővé tette az Amazon Alexa virtuális asszisztensét. Ennek lényege, hogy a sofőrök számtalan olyan funkciót kezelhetnek hangutasításokkal, amelyeket korábban csak a multimédia rendszer nyomkodásával lehetett. Ez nagyban megkönnyíti a munkát, mivel úgy indíthatnak hívásokat, hogy közben egy digitális gombot sem kell megnyomniuk, mivel a női hangon kommunikáló Alexa elintézi helyettük az adott feladatot, ha ezt kérik tőle. A navigáció, vagy a rádió és zenehallgatás ugyancsak hangutasításokkal kezelhető. A virtuális asszisztens arra is képes, hogy tanácsokat adjon a járművezető vezetési stílusára vonatkozóan, így segítve az üzemanyag-takarékos és biztonságos vezetést.
Új sebességváltó
Az új Iveco Daily választékában kétféle erőforrás is megtalálható. Az egyik egy F1A típusú 2.3 literes dízelmotor, amely 116 és 156 lóerős teljesítményszinten érhető el. A másik pedig egy F1C típusú 3.0 literes dízelblokk, amely 160 és 207 lóerő közötti teljesítménnyel készül. Az Iveco szerint a kisebb erőforrás hat százalékkal kevesebb üzemanyagot használ fel az előző változathoz képest, WLTP-mérés alapján. Mindkét motor megfelel az Euro 6D Final, valamint az Euro 6VIe károsanyag-kibocsátási szabványnak. A jövendőbeli üzemeltetők ugyanakkor 136 lóerős, 350 Nm-es CNG-motorral is megrendelhetik a Dailyt.
A Daily immáron új, hatfokozatú, kézi sebességváltóval gördül le a gyártósorról, és az Iveco szerint ez a váltó már kevesebb szervizlátogatást igényel, mert 350 ezer kilométerre növelték az olajcsere-periódusát. Ezzel a Daily karbantartási költségei négy százalékkal lehetnek alacsonyabbak. Ennél is fontosabb azonban, hogy az új sebességváltónak köszönhetően akár 15 százalékkal nagyobb forgatónyomaték állhat rendelkezésre, és ezt a pluszt akár a mellékhajtással készülő felépítmények esetében is lehet hasznosítani. Bár az új Daily már új, kettős SCR kipufogó-utánkezelő rendszert használ, de érdemben ez nem befolyásolja a felépítményezhetőségét.
A technikai újítások mellett az Iveco igyekezett javítani a vezetők komfortérzetén is. A Daily éppen ezért teljes egészében új fejlesztésű ülésekkel készül, amelyeknél az ülőpárna és a háttámla középső részein, valamint a fejtámlákban memóriahab-töltetet alkalmaztak. Így az ülés jobban fel tudja venni a sofőr testformáját, egyenletesen oszlatva el ezáltal a vezetőülésben helyet foglaló személy testtömegét. Az ülések oldalsó burkolatát és állítókarjait úgy tervezték át, hogy megkönnyítsék a be- és kiszállást, ami a gyakori megállást igénylő háztól házig és csomagkézbesítő feladatok során kifejezetten fontos szempont.