Újabb vonalain vezeti be az első ajtós felszállási rendet a közeljövőben a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), de csak ott, ahol ez nem okoz érdemi menetidő-növekedést – írja a társaság pénteki közleménye alapján az MTI.
Az első ajtós rendszer az elmúlt több mint tíz év tapasztalatai szerint hatékony lehetőség a bliccelés visszaszorítására, a jegy- és bérletvásárlás motiválására, és a BKK számításai alapján az új járatok bevonásakor csak néhány napig okoz pár perces növekedést a járatok menetidejében.
A rendszer nem mindenütt és nem minden időszakban lesz érvényes, tehát a kifejezetten forgalmas vonalszakaszokon a hétköznapi csúcsidőszakban egészen biztosan nem kell számítani arra, hogy az első ajtós felszállási rend nehezítené az utazást.
Az újabb vonalak bevonása ütemezetten történik majd, erről a BKK előzetes tájékoztatást ad, így egy-egy térségben egységesen, azonos időben kell majd az utasoknak hozzászokniuk az új rendhez. Mielőtt egy új vonalon bevezetnék az első ajtós felszállást, azt előzetes felmérés előzi meg, amelynek során figyelembe veszik az adott vonal sajátosságait, menetrendjét és a vonalmenti jegyvásárlási lehetőségeket.
Az első ajtós felszállási rend 2009 óta létezik Budapesten, jelenleg több mint kétszáz vonalon van érvényben. Legutóbb 2016-ban volt nagyobb bővítés, akkor a trolibuszvonalak jelentős részét vonta be a rendszerbe a BKK.
Június közepe óta a 178-as járattal részben párhuzamossá vált 105-ös buszon, majd az elmúlt hetekben a Csepelen és Pesterzsébeten közlekedő járatokon vezették be az első ajtós felszállást. Az első ajtós felszállási rendről és az érintett fővárosi vonalakról a BKK oldalán olvasható tájékoztatás.
Ezzel összefüggésben néhány nappal ezelőtt szellőztette meg a Magyar Nemzet, hogy „a BKV vezetésének szándéka szerint rövid időn belül majdnem az összes buszon és trolin az első ajtón kell majd fölszállni”. A lap a BKK közleményével összhangban írta meg azt is, hogy csak néhány nagyon forgalmas járat vagy annak egyes szakaszai jelentenek majd kivételt.