Egy skót whiskygyártó, a Glenfiddich megelégelte, hogy évről évre egyre több pénzt költenek gázolajra, ezért alternatív megoldáshoz nyúlt. Elkezdte átalakítani az italok szállítására használt teherautókat biogáz üzeművé. Ez természetesen nem lett volna lehetséges egy okos döntés nélkül. Korábban ugyanis szarvasmarha-takarmányként értékesítették a malátázási folyamat során megmaradt malátaszemeket. A társaság viszont rájött, hogy ezekből egészen jóféle biogáz is készíthető.
Bár a biogáz alapvetően a szerves hulladékok baktérium által történő, úgynevezett anaerob lebontással jön létre, a szeszfőzde felismerte, hogy a lepárlási folyamat során keletkező „folyékony hulladékot” is fel tudja ilyen módon használni biogáz készítésére. A Glenfiddich, amely évente 14 millió palack malátawhiskyt értékesít, nem keveset profitál az eljárásból, ugyanis elmondásuk szerint már három átalakított Iveco Stralist tudnak ellátni ily módon „zöld” üzemanyaggal. A kamionok tankolására szolgáló töltőállomást a Skócia északkeleti részén, a Dufftownban található szeszfőzdénél húzták fel.
Ezzel a három járművel a társaság már most jelentős mértékben csökkenteni tudta saját karbonlábnyomát. A Glenfiddich közlése szerint ezek a teherautók 95 százalékkal kevesebb szén-dioxidot eregetnek a levegőbe a dízelüzemű változatokhoz képest. Emellett 99 százalékkal kevesebb szilárd-részecskét bocsátanak ki, amely ugyancsak nem elhanyagolandó tényező. Számítások szerint minden egyes teherautó 250 tonnával kevesebb szén-dioxidot fog kiengedni a levegőbe.
A projekt nem példa nélküli, de abban a tekintetben mindenképpen egyedülálló, hogy eddig nem túlságosan lehetett arról hallani, hogy a szeszfőzde saját magának állítja elő a whiskyk szállításához szükséges üzemanyagot.