Jó ideje téma már az áramszedős kamionok érkezése, velük együtt pedig a felsővezetékes autópályák megjelenése. A Siemens Mobility több kísérletet is tett a rendszer kifejlesztésére, a Mercedes, majd a Scania együttműködésével, de nem sikerült komolyabb szintre emelni a projektet – egészen mostanáig; a Continental Engineering Servicesszel közösen találhatnak rá megoldást.
Együtt dolgoznak az áramszedők kifejlesztésén, aminek ugyan elsősorban a szállítmányozás terén lehet jelentősége, az elektromos személygépkocsikat is érintheti a jövőben. Változatlan az alapkoncepció, azaz a vonatokhoz és villamosokhoz hasonlóan a járművek tetejére szerelnék fel az áramszedőket, amiket aztán a felsővezetékekhez kapcsolnának.
A Siemens és a Continental elképzelése szerint az erősen frekventált autópálya-szakaszokon kell kiépíteni a felsővezeték-rendszert. Alatta haladnának a teherautók és a félpótkocsik, a kábelen keresztül pedig az elektromos motort látnák el energiával, miközben az akkumulátorok feltöltéséről is gondoskodnának. Említésre méltó, hogy a rendszer üzemanyagcellás és hibrid hajtású teherautókra is kiterjeszthető lenne.
Jelenleg három különböző helyszínen tesztelik az eHighway-technológiát Németországban. A helyi közlekedési minisztérium becslése szerint a 13 000 km hosszú hálózat valamivel több mint a harmadát, nagyjából 4000 km-t kellene ellátni felsővezetékkel. Ugyanakkor fejlesztésre szorul még a szisztéma, hiszen olyan kollektorokra van szükség, amiket költséghatékonyan és jelentős mennyiségben kínálhatnának a gyártóknak.
Amennyiben ezt az akadályt sikerülne áthidalni, akár egész Európában megjelenhetnek az áramszedős kamionok. „A vasúti villamosítás elvét visszük az utakra” – mondta Christoph Falk-Gierlinger, a Continental Engineering Services ügyvezető igazgatója, megjegyezve, hogy „ez jelentős lépés lehet a klímasemleges teherszállítás felé”.