Kéthetes tesztre érkezik a fővárosba egy tisztán elektromos busz. A BYD által gyártott és fejlesztett K7 típusú midibusszal több vonalon is találkozhatnak az utasok, mert a BKK és annak szolgáltatója, az ArrivaBus szeretne minél szélesebb körű tapasztalatokat nyerni a francia rendszámú demóbusszal kapcsolatban. Éppen ezért a jármű augusztus 9-22. között a 15-ös, a 16-os, a 27-es, a 102-es és a 158-as viszonylaton is felbukkan majd.
A fővárosba érkezett midibusz 8,7 méter hosszú és a második ajtóig alacsonypadlós. Az utasok fel- és leszállását középen kétszárnyú, elöl pedig egyszárnyú ajtó segíti. Utasterében 22 ülőhely került beépítésre, fedélzetén ugyanakkor két kerekesszék vagy babakocsi szállítására alkalmas terület is rendelkezésre áll. A nagy felületű hátsó ablaknak köszönhetően a belső tér kellően világos, de a hátsó traktusban az ülések szembe fordításával még szellősebbé tehető az utastér.
A 14,5 tonnás össztömegű midibusz hajtásáról két darab 90 kW-os kerékagymotor gondoskodik, így a hajtáslánc maximális teljesítménye eléri a 122 lóerőt. Az elektromotorok a busz hátuljába épített 174 kWh kapacitású lítiumion akkumulátorcsomagból nyerik a működéshez szükséges energiát. A K7-es villanybusz a felhasználástól függően 170-200 kilométeres hatótávra képes. Kialakítása miatt ideális lehet a szűk városi utakon: 16 méteres fordulókörrel rendelkezik és akár 15%-os emelkedőn is fel tud kapaszkodni. Fedélzetén digitális utastájékoztató rendszer, USB-töltőpontok, illetve légkondicionáló szolgálja az utasok kényelmes és komfortos utazását.
A BYD K7 e-busz beosztása
- augusztus 9-én, 10-én és 11-én (hétfő, kedd, szerda) a 158-as autóbusz útvonalán e158-as jelzéssel
- augusztus 12-én, 13-án és 16-án (csütörtök, péntek és hétfő) a 16-os autóbusz útvonalán e16-os jelzéssel
- augusztus 14-én és 15-én (szombat, vasárnap) a 15-ös autóbusz vonalán e15-ös jelzéssel
- augusztus 17-én, 18-án és 19-én (kedd, szerda, csütörtök) a 27-es autóbusz vonalán e27-es jelzéssel
- augusztus 20-án, 21-én és 22-én (péntek, szombat, vasárnap) a 102-es busz vonalán e102-es jelzéssel
A midibusz idén már a harmadik olyan tisztán elektromos hajtású jármű, amely a budapesti utasforgalomban tesz próbát. 2021 júniusában a budapesti közlekedés résztvevői már találkozhattak egy, szintén a BYD által gyártott elektromos járművel, a BYD K9UB e-busszal, májusban a Mercedes-Benz eCitaro modellel ismerkedhettek meg az utasok. Tavaly pedig a BKK és a MAN közreműködésével a MAN Lion’s City 12E járművet tesztelték.
Az elektromos buszok folyamatos tesztjére azért van szükség, mert 2022-től már csak villanybuszokat lehet forgalomba helyezni a 25 ezernél több lakossal rendelkező nagyvárosokban, így Budapesten is. A közlekedési társaságok így szeretnék kitapasztalni, melyek azok a típusok, amelyek a felhasználási és domborzati viszonyokhoz legjobban illeszkednek. A BYD K7 típusú buszok hazánkban nem számítanak ismeretlennek, ugyanis már több mint egy éve közlekedik belőlük két példány Tatabányán, a T-Szol üzemeltetésében.