Bár az újonnan beszerzendő flotta konkrét összetétele még nem ismert, annyi bizonyos, hogy mindegyiket a Peugeot szállíthatja le a Royal Mailnek. Több mint valószínű, hogy a flotta gerincét a francia vállalat vadonatúj e-furgonjai, így a 4,3 köbméteres e-Partner, illetve a 6,6 köbméteres raktérrel rendelkező e-Expert fogják alkotni. Mindkét modellt ugyanaz a 136 lóerős, 260 Nm forgatónyomatékú villanymotor hajtja, amellyel legfeljebb 130 km/órás sebességgel képesek közlekedni. Az e-Partnerrel 275, míg az e-Experttel maximum 330 kilométert lehet megtenni egy feltöltéssel, WLTP-mérés szerint.
Az új modelleket elsőként a behajtási korlátozással védett, alacsony károsanyag-kibocsátású zónákban, valamint olyan városokban fogják forgalomba állítani, ahol a lakosság fogékony a környezetbarát technológiákra. A Peugeot-k beszerzésével egy időben a Royal Mail töltő-infrastruktúráját is bővíti az érintett körzetekben, ami a most beszerzésre kerülő járművek használatán túl elősegíti az elektromos flotta további bővítését. Sok helyütt pedig az elektromos kézbesítő járművek teljesen leválthatják a dízel üzemű furgonokat.
Érdekesség, hogy a Royal Mail úgy döntött, hogy az évtized közepétől csak akkumulátortechnológiás járművekkel bővíti a flottáját. 2030-tól pedig kizárólag elektromos gépkocsikat kíván használni a Royal Mail. A célkitűzés rendkívül ambiciózus, hiszen a világ egyik legnagyobb posta járműflottájáról van szó, amely több mint 41 ezer kézbesítő, levélbegyűjtő és egyéb feladatokra beosztott gépkocsiból áll.
A Royal Mail 2018-ban kezdte el a tisztán elektromos járművek tesztelését. Első körben száz darab Peugeot Partner L2 Electric modellt vásároltak, amelyek tizennyolc körzetben – elsősorban Londonban és annak vonzáskörzetében – teljesítettek szolgálatot. 2019-ben további 190 autót vásároltak – ezek jelentős része szintén Peugeot volt –, megháromszorozva az e-flotta létszámát. Az egy küldeményre eső CO2-kibocsátás terén a Royal Mail ma már jobban teljesít bármely más brit csomagküldő vagy szállító vállalatnál. Igaz, ebben is benne van, hogy még 85 ezer gyalogos kézbesítőt is alkalmaznak.