Úgy tűnik, a Volvo nem csinált rossz üzletet akkor, amikor tavasszal többségi részesedést szerzett az elektromos haszonjárművek fejlesztésével foglalkozó a Designwerkben. A svájci cég régóta dolgozik a közepes és nehéz teherbírású Volvo teherautók villanyosításán és ennek köszönhetően már több járművüket valós körülmények között tesztelhetik az alpesi ország előre kiválasztott üzemeltetői. Az e-teherautók fejlesztése minden bizonnyal csúcsra ért, a Designwerk ugyanis a Volvóval és a Continentallal közösen bejelentette, hogy világrekordot állítottak fel a 19 tonnás Futuricum elnevezésű teherautójukkal.
A jármű, amelyet már jó ideje a DPD svájci leányvállalata használ a mindennapi csomagszállításhoz, első ránézésre teljesen úgy néz ki, mint egy dízelüzemű változat. Az avatatlan szemeknek mindössze az tűnhet fel, hogy az oldalszoknyája egy kicsit hosszabb a kelleténél. A merev felépítmény alá kerültek ugyanis az akkumulátorok, amelyek összkapacitása eléri a 680 kWh-ot. Ez jelenleg a legnagyobb akkukapacitás, amit eddig Európában teherautóba építettek. A kéttengelyes teherautó hajtásáról 680 lóerős villanymotor gondoskodik, ami szintén párját ritkítja az elektromos teherautók között.
A világrekord felállításához a projektben részt vevő cégek a Continental hannoveri tesztpályáját, a Contidromot választották ki. A 2,8 kilométer hosszú ovális alakú tesztpályán a Futuricum teherautó összesen 395 kört tett meg a kísérlet alatt. Ez azt jelenti, hogy 23 órán keresztül hajtották. Természetesen a sofőrök nagyjából 4,5 óránként váltották egymást, mert ennyi egyhuzamban történő vezetési időtől valószínűleg kiakadt volna a tachográf. A teszt ideje alatt az időjárás nem éppen a legbarátságosabb arcát mutatta, ugyanis csak 14 fok volt és helyenként 40 kilométer/órás széllökéseket mértek. A teherautó azonban becsületesen rótta a köröket és lényegében 50 km/órás átlagsebesség mellett hozta össze a világrekordot, alacsony gördülési ellenállással rendelkező Continental EfficientPro gumiabroncsokon.
A tisztán elektromos hajtású Volvo FH 1099 kilométert tett meg töltés nélkül, ami minden tekintetben egyedülálló a világon. A Designwerk, a Volvo és a Continental kísérletét végül a Guinness World Records bizottsága hitelesítette és ez azt jelenti, hogy jelenleg a Futuricummal lehet megtenni a lehető legtöbbet egy feltöltéssel tesztpályán.