Az ajtókat és a hozzájuk tartozó alkatrészeket a BKV Zrt. Autóbusz és Trolibusz Üzemeltetési Igazgatóság budapesti divíziói használnák fel egy 36 hónapra szóló keretszerződés keretében. A tenderkiírás szerint ez idő alatt a Karsanokhoz 375 darab, a Mercedes-Benzekhez 2004 darab, a Solarisokhoz 330 darab, a Van Hoolokhoz 993 darab, a Volvo autóbuszokhoz pedig 7500 darab ajtót vásárolna a BKV. Egészen pontosan a fent említett öt különböző gyártmányhoz teljes ajtókat, valamint olyan alkatrészeket szereznének be, mint például az utasajtó oszlopfordító kar, az első ajtó mágnesszelepe, az alsó ajtó porvédője, az utasajtó felső vezetőcsapja és csapágya, ajtóoszlop, valamint alsó és felső ajtókapaszkodó.

Megkérdeztük a BKV-t, miért van szüksége ennyi ajtóra, illetve ajtóalkatrészre, amire a közlekedési vállalat azt válaszolta, hogy a társaság autó- és trolibuszaival kapcsolatos napi járműkarbantartáshoz, valamint a javítási feladatok elvégzéséhez nélkülözhetetlen, hogy folyamatosan rendelkezésre álljon a szükséges mennyiségű, megfelelő típusú és minőségű utasajtó alkatrész. Ehhez a társaság szerint mindenképpen indokolt egy megfelelő keretszerződés is. 

Eladósorba kerültek egyes GVM-Ikarus trolik

4 darab Ikarus 280.94 típusú üzemképtelen csuklós trolibusz került eladósorba – olvasható a BKV árverési portálján. Az egykoron Budapesten közlekedő 280-asok darabjáért több mint egymillió forintot kérne a BKV Zrt. Autóbusz és Trolibusz Üzemeltetési Igazgatósága. Az árverési portálon ugyanakkor nemcsak trolik, hanem Ikarus 260-asok is megtalálhatók. Ezeket több mint 600 ezer forintos darabonkénti áron árulják, de a trolikhoz hasonlóan ugyanúgy üzemképtelenek.

A BKV Zrt. Autóbusz és Trolibusz Üzemeltetési Igazgatóságának járművei összesen közel 4.000 járműajtóval rendelkeznek, ami közel 8.000 ajtószárnyat jelent. Ezek mindegyike naponta akár száznál is több alkalommal nyílik-csukódik, egy-egy megállóhelyen akár többször is az automata visszazárásnak köszönhetően, ami hatalmas mechanikus igénybevételt jelent. A tender teljes járműparkunk körülbelül 75%-át fedi le, az érintett darabszám nagyjából ezzel arányos” – olvasható a BKV által a Vezessnek megküldött válaszában.

A tenderre október 10-ig várják az ajánlatokat, vagyis az ajánlattevőknek még körülbelül egy hónapjuk van jelentkezni.