A Ford 5,0 V8-as blokkjának 406 lóerős teljesítményéhez 380-at tesz hozzá, és ezzel felfoghatatlan magaslatba emeli a mércét a sport-teherautók piacán a Hennessey Venom 775 F-150. Az amerikai manufaktúra az SRT Hellcat-motoros Ram 1500 TRX-et tekinti összehasonlítási alapnak, és be is mutatja, hogy mennyivel tud többet ellenfelénél:

a videó a hirdetés után indul

A motorra háromliteres, kétcsigás kompresszort illesztettek, a sűrített töltőlevegőt új rendszer hűti vissza; emellett átdolgozták a légszűrőt, az injektort, valamint a motorvezérlést.

A platós kisteher, ami versenyautónak hiszi magát 1

Az erősebb motornak különösen könnyű dolga van az alumínium szerkezetű, ezért viszonylag könnyű Ford F-150-essel, a menetdinamikát pedig a kapcsolható összkerékhajtás javítja: ha akarjuk, tisztán hátsókerék-hajtással haladhatunk előre, vagy inkább oldalra.

A platós kisteher, ami versenyautónak hiszi magát 29

A Ford F-150 Raptor terepsportkocsiként határozza meg önmagát, a Hennessey Venom pedig duplán jól boldogul terepen, újak a lökhárítók, a futóművet 150 mm-rel megemelték, a 20 colos keréktárcsákra ballonos offroad-abroncsokat szereltek.

A platós kisteher, ami versenyautónak hiszi magát 30

Az utóbbiakkal persze aszfalton vigyázni kell, de ha nekieresztjük a ménest, 3,9 másodperc alatt elérjük a 96 km/órát, a negyed mérföldes (400 méter) sprint pedig pontosan 12 másodpercig tart.

A platós kisteher, ami versenyautónak hiszi magát 31

Mindez egyébként viszonylag megfizethető: az autó kulcsra készen 90-110 ezer dollárba (kb 30 millió Ft) kerül hazájában, Európában persze jelentősen drágább lesz a szállítás és a vám miatt. Ha tetszik, mégse habozz sokáig, mert mindössze 100 darabot gyártanak belőle.

a videó a hirdetés után indul