Bár a Nissan Townstar vadonatúj modell, a konstrukcióval kétszer is találkoztunk már korábban – de ez így van rendjén egy többmárkás autógyártó konszernnél, illetve külső partnerekkel folytatott együttműködés esetében; így lesz megfizethetőbb a termék.
Ami a Nissant egyedülállóvá teszi, az a villanymotoros verzió: ilyet (legalábbis egyelőre) sem a Mercedes Citan, sem a Renault Kangoo nem nyújt. Ez az e-modell viszonylag szerény, 44 kWh kapacitású akkumulátort kínál. Ezzel együtt 285 kilométeres hatótávolságról beszél a gyártó.
A motorteljesítmény 122 lóerő, a legnagyobb forgatónyomaték 245 Nm. Az akkut tölteni akár 22 kW-tal lehet; ilyenkor 42 perc alatt jutunk 0-80%-ra. A 22 kW-os töltőhöz alapáras, az egyébként szériafelszerelésű 11 kW-os töltőhöz külön rendelhető az akkumulátorhűtés.
Az elektromos Townstar színre lépésével nyugdíjba megy a Nissan e-NV200.
Van egy másik motoropció is a Townstarhoz: az 1,3 literes benzinmotor 130 lóerőt és 240 Nm forgatónyomatékot ad le. Vontatni elvileg mindkettő 1500 kilót tud, a hasznos teherbírás eléri a 800 kilót.
Ha videón is megnéznéd a Nissan Townstar különböző változatait, kattints ide!
A raktér kapacitása 3,9 köbméter, ha kifordítjuk a fülkét a raktértől határoló falat; a tényleges raktér padlóján elfér két Euro-raklap. Rakodni hátulról felfelé nyíló hátfalon vagy 60:40 arányban oldalra nyitható, 180 fokig mozgó ajtókon keresztül lehet. Mindkét oldalon van tolóajtó, egyelőre nem tudni, hogy ezek minden felszereltségi szinten rendelkezésre állnak-e. A személyszállító variáns csomagtere akár 775 literes.