Aki ismeri a Nascar világát, tudja, aki meg nem, annak elmondjuk: a három géposztályban zajló amerikai körpályás bajnokságon csak úgy néznek ki az autók, mintha különböző gyártók eltérő típusai versengenének egymással. A valóságban súlyosan sztenderdizált gépekről van szó, amelyekben a csőváztól kezdve a motorig minden egység, a csapatok jobbára csak a futómű hangolásába szólhatnak bele, no meg ők adják a pilótát, akiken így minden más bajnokságnál több múlik.
A Nascar legalsó, de talán leglátványosabb osztálya a Nascar Truck Series, ahol pickupok versenyeznek egymással. A logika érthető: mivel az USA-ban továbbra is iszonyú sok pickupot adnak el, szerencsés, ha léteznek olyan versenyautók, amelyek ezekre emlékeztetnek.
Ez egyébként a következő szezontól fokozottan így lesz: a Nascar vezetősége engedélyezte, hogy a versenyautók a korábbinál sokkal jobban hasonlítsanak az aktuális pickup-modellekre. A hűtőmaszk és a fényszóró persze csak álca, az egész orr egyetlen jól megformált, festett kompozit lemezből áll, de a hasonlóság szembeötlő, főleg távolról, és végül is ez a lényeg.
A Toyota esetében értelemszerűen a frissen bemutatott, vadonatúj Tundra pickup (annak is TRD Pro kivitele) adja az optikai alapot. A műszakit nem, hiszen amint mondtuk, azt úgy kapják a csapatok. A biztonsági bukókeret köré erősített acél csővázra erősítik az említett idomokat. Az erőforrás egy 5,86 literes, V8-as szívómotor. Legnagyobb forgatónyomatéka 700 Nm, a csúcsteljesítmény 700 lóerő körüli, de egyes futamokon kb. 450 lóerőre korlátozzák. Ehhez mindössze másfél tonnás (minimális) menetkész tömeg társul; a sebességváltó négyfokozatú, manuális egység.