A világ 180 piacán fogják forgalmazni az új generációs Ford Rangert, így hóban, fagyban, sárban és hőségben egyaránt helyt kell majd állnia. Erre készülnek fel a fejlesztők azokkal a tesztekkel, amelyeket a közelmúltban indítottak útjukra a világ különböző pontjain.
A prototípusok még a folyamat elején járnak, de már sikerült mintegy 10 ezer kilométernyi sivatagi távot beletenni a tesztjárművekbe. Az ilyen tesztek során nemhogy kímélnék az autókat, de kifejezetten bántják azokat, így ez a tízezer kilométer a Ford szerint 1,25 millió kilométernyi normál használatnak, illetve 625 ezer kilométernyi terepjárásnak felelt meg – természetesen maximális terhelés mellett.
A valós teszteket több ezer órányi számítógépes szimuláció, majd még ugyanannyi laboratóriumi vizsgálat előzte meg, amelyek során a légellenállástól kezdve a torziós szilárdságig mindent ellenőriztek – ez teljességgel normális az autóiparban, de időnként jó, ha tudatosítjuk magunkban, milyen előkészületek után indítják be a sorozatgyártást.
Korábban már írtunk arról, hogy a Ford bizonyos vizsgálatokhoz robotokkal váltotta ki tesztpilótáit – általában azokat a teszteket végzik emberi részvétel nélkül, amelyek túlságosan monotonok, vagy épp ellenkezőleg: rendkívül nagy igénybevételnek tennék ki nemcsak a járművet, hanem a vezetőt is.