Nemrég újra életjelet adott magáról a Scania elektromos teherautója, ezzel egy lépéssel közelebb került a sorozatgyártás megkezdéséhez. A svéd gyártó csak néhány éve vágott bele az akkumulátor-technológiás áruszállítók fejlesztésébe. Ehhez képest viszonylag rövid idő alatt, egy startup gyorsaságát idézve sikerült egy reális alternatívát kínáló járművet összedobnia.
Ez nem más, mint a 27 tonnás össztömegű, háromtengelyes, kifejezetten városi áruszállításra kifejlesztett modell, amelynek tesztelésére az egykori Tesla-vásárló, a norvég ASKO is bejelentkezett. A Scania ezúttal azonban a Lidl olaszországi érdekeltségénél ért el sikert, amelynek disztribúciós partnere, az LC3 Trasporti helyezett forgalomba egy tisztán elektromos hajtású, Södertaljében gyártott teherautót. A jármű érdekessége, hogy lényegében a dízeles változattal megegyező főegységekkel készül, tehát ugyanaz a kabin, az alváz, egyedül annyi eltérés van, hogy a belső égésű erőforrás helyére egy 313 lóerős (230 kW) folyamatos, illetve 401 lóerős (295 kW) csúcsteljesítményt leadó villanymotor került.
A lítiumionos akkumulátorcsomag pedig a létraalvázban, a felépítmény alatt kapott helyet. A Scania egyelőre nem tette közzé az akkumulátorok pontos kapacitását, illetve azok számát. Annyi azonban bizonyos, hogy a tavaly bemutatott és Norvégiában tesztelt változathoz képest nőtt a hatótávja. Míg az ASKO 120 kilométeres hatótávval rendelkező változatokat próbálhatott ki, addig a Lidlbe szállítandó árukat már egy 250 kilométeres hatótávval rendelkező variáns viheti ki. A nagyobb hatótáv elérése fontos mérföldkő lehet a Scania számára, így ugyanis már fel tud zárkózni olyan versenytársakhoz, mint a Renault, vagy a Mercedes-Benz. Az említett cégek ugyanis már hosszabb-rövidebb ideje kínálnak elektromos disztribúciós teherautókat, hasonló paraméterekkel.
A városi áruszállításban idővel elektromos teherautók válthatják a dízeleket. A Scania pozíciója Skandináviában eddig hagyományosan jó volt ezen a téren, de az olaszországi teszt újabb löketet adhat az e-teherautók fejlesztésének. Az pedig csak egy plusz adalék, hogy ezekbe nem kell AdBlue, következésképpen annak esetleges hiánya miatt sem kell aggódnia az üzemeltetőknek.