A Silverado pickup alapjaira húzta fel az idei SEMA-kiállításra tervezett látványosságát a Chevrolet. A SEMA az észak-amerikai tuningpiac első számú szakmai találkozója, a Beast pedig egy meglehetősen egysíkú alkotás, ami semmi másra nem alkalmas, mint hogy terepen száguldjunk vele – azt viszont nagyon jól csinálja.
A rövid platós Silveradóból nem sok mindent hagytak meg: alvázát lerövidítették, majd egyedi térhálós csővázat szerkesztettek rá, amelyre könnyű karosszériapaneleket erősítettek.
A futómű teljesen egyedi. Hátul öt lengőkaros felfüggesztést találunk, a nyomtávot 2311 mm-re növelték, a rugóutak nem e világiak: elöl 305, hátul 394 mm. A szabad hasmagasság megegyezik az utóbbi értékkel – ez majdnem 40 centit jelent! A lengéscsillapítók elöl-hátul állíthatók, a fékek hatdugattyús Brembók.
Az 518 centiméter hosszú jármű tengelytávja 322 cm; a terepszögek impozánsak: elöl 45, hátul 46,5 fokkal gazdálkodhat a vakmerő pilóta; a rámpaszög 35 fok.
A futómű önmagában is izgalmas, de elhomályosul a hajtáslánc mellett: a 6,2 V8-as, kompresszoros LT4 blokk a General Motors legerősebb típusaiban szolgált eddig, az előző generációs Chevy Corvette Z06 sportverziótól kezdve a Chevy Camaro ZL1-ig. A 660 lóerős motorhoz egy tízfokozatú automata sebességváltó csatlakozik, alap az összkerékhajtás és a terepváltó (felező).
Ajtók helyett karámkapukon keresztül szállhatunk be a fülkébe, ahol négy darab Recaro sportülést találunk, négypontos biztonsági övekkel. A műszerfalon kettő 7 colos kijelző tájékoztat a jármű státuszáról.
A fülke mögött, a platón kapott helyet a két pótkerék.
A Chevy Beast minden bizonnyal egyedi tanulmány marad, ahogy a SEMA kiállításra épülő alkotások többsége.