Észak-Amerikában komoly kultúrája van a tartozékként megvásárolható, minden segédrendszert tartalmazó erőforrásoknak, a crate engine-eknek. Ezek legtöbbször böszme nagy V8-asok, amelyeket tuningolt sportautókba, dragsterekbe vagy drift versenyautókba építenek be.
A Ford azonban most valami újat talált ki: az Eluminator névre keresztelt (amúgy M-9000-MACH-E kódnéven futó) villanymotort, amely 3900 dollárért tokkal-vonóval beszerezhető, és gyakorlatilag bármilyen keresztmotor helyére beépíthető, legyen szó veterán járművekről, modern személyautókról vagy pickupokról.
A 281 lóerős, 430 Nm-es villanymotor rendelkezik minden hatósági engedéllyel, így az USA összes államában korlátozás nélkül alkalmazható közúton – hogy Európában is megállná-e a helyét, illetve hogy tervezi-e óvilági forgalmazását a Ford, egyelőre nem tudni.
Egy villanymotor persze önmagában meglehetősen unalmas kiállítási tárgy, ezért a Ford a premiert összekötötte egy izgalmas átépítés bemutatásával. Az 1978-as gyártású Ford F-100 pickupba nem egy, hanem két villanymotort építettek be – egyet előre, egyet hátra. Viszont ezen a ponton csaltak a Ford mérnökei: ahelyett, hogy az új Eluminator motort duplázták volna meg, és ahhoz szerkesztettek volna egyedi vezérlést, kibontották a Mustang Mach-E GT Performance Edition komplett kétmotoros hajtásláncát, és azt építették be a Ford F-100 Eluminator pickupba.
Szebb lett volna persze, ha nem így tesznek, de ennek az átépítésnek is megvan a maga szépsége: ahogy egyre nagyobb számban bukkannak fel a piacon a használt, netán törött Mustang Mach-E modellek, úgy válik realitássá, hogy kreatív célokra használják fel azok tisztán elektromos hajtásláncát. Vagy, amit tulajdonképpen a Ford inkább szeretne, vegyenek egy Eluminator villanymotort 1,2 millió forintnak megfelelő összegért, és építsenek azzal valami jópofát.
Alább két videón tekintheted meg az Eluminator villanymotort, illetve az annak nevét viselő (de valójában más motort alkalmazó) koncepciójárművet.