Ismét nekifutna a FlixBus az üzemanyagcellás távolsági busz témának azok után, hogy az Iriziar i8-as átalakítása nem bizonyult sikeresnek. A cég partnere ezúttal is a hidrogénhajtás terén legalább három évtizedes tapasztalattal rendelkező Freudenberg lett. A szakmai együttműködésbe ugyanakkor a ZF Friedrichshafen AG is bekapcsolódott. 

A három vállalat egyelőre nem tett közzé részletes technikai információkat a készülő autóbuszról. Annyi bizonyos azonban, hogy aláírtak egy „nem kötelező érvényű” szándéknyilatkozatot, amely a hidrogén alapú mobilitásra és egy távolsági buszok számára alkalmas üzemanyagcellás hajtáslánc kifejlesztésére szolgál. A projekt a HyFleet nevet kapta és szakmai partnerként az Atmosfair elnevezésű klímavédelmi civil szervezet is becsatlakozott a kezdeményezésbe. A fejlesztéshez egy európai autóbuszgyártó csatlakozott, ennek kilétét azonban egyelőre nem fedték fel. 

A FlixBus ugyanakkor már közzétett két látványtervet az újdonságról. Az egyik képen jól látszik, hogy várhatóan változni fog a hajtáslánc elrendezése a hidrogénes Scania i8-hoz képest, az akkumulátorcsomagot ugyanis az első tengely felett helyezték el. Az üzemanyagcella rendszer pedig a belső égésű motor helyén, a jármű farában kapna helyet. 

Újra nekifut a FlixBus a hidrogénes távolsági busznak 1

Ennyi egy utas karbonlábnyoma

A FlixBus számításai szerint 400 kilométeres távolsági buszos utazás esetén egy utasra átlagosan 26 g szén-dioxid jut kilométerenként. Ez azonban még így is 6 grammal kevesebb, mintha autóval tenné meg valaki ugyanezt az utat. A busznak nemcsak az autóhoz, hanem a repülőhöz képest is alacsonyabb az ökológiai lábnyoma az egy utasra vetített szén-dioxid-kibocsátás terén, ugyanis míg egy München-Berlin út alatt körülbeül 15,6 kilogramm szén-dioxidot bocsát ki egy távolsági busz, addig egy repülő 143 kilogrammot. 

A FlixBus úgy kalkulál, hogy az első hidrogéncellás autóbuszok 2024-ben állhatnak forgalomba. Azt követően pedig folyamatosan lecserélhetők a hagyományos dízelbuszok a hidrogénnel hajtott változatokra. A társaság tervei szerint az autóbuszos hajtásához úgynevezett „zöld”, tehát megújuló erőforrásból származó hidrogént fognak használni, ennek köszönhetően valamennyi távolsági busz károsanyag-kibocsátása nullára szorítható le.