Körülbelül egy évet kell még várniuk a vevőknek, mielőtt megrendelhetik az új generációs Ford Ranger pickupot, és az első autók csak 2023 elején érkeznek meg a kereskedésekbe. Ettől függetlenül számos lényeges információt közzétett már most a gyár.
A Rangert az ügyfelek visszajelzéseit messzemenőkig figyelembe véve alakította ki, és ez a formavilágra is igaz. A jelek szerint a globális vevők rettentően irigykednek az elsősorban Észak-Amerikában kapható F-150-re, mert a Ranger vadonatúj hűtőmaszkja, valamint az azt zárójelbe foglaló nappali fényei az egy számmal nagyobb tengerentúli modellt idézik. A hátsó világítás az elsőkre rímel.
Az átdolgozott orr persze nem csak látványos: most először mátrix LED-es fényszórókkal is kapható a Ranger. A gazdag technológiai tartalom az utastérben folytatódik, puha tapintású anyagok, valamint álló formátumú érintőképernyőn (10,1 vagy 12 colos) futó, új generációs infotainment rendszer várja az utasokat.
Ezen külön menürendszer foglalja össze az összes offroad-funkciót és visszajelzést. Szintén itt jelenik meg a 360 fokos panorámakamera képe; ennek használatát körkörös környezeti megvilágítás teszi hatékonyabbá. Az utastér tele van praktikus tárolóhelyekkel, üregekkel, zsebekkel és fiókokkal.
Az új modell tengelytávját és nyomtávját egyaránt 50 mm-rel növelték meg, ami jobb első terepszöget és artikulációs képességet eredményezett. A hátsó lengéscsillapítókat áthelyezték, ami javítja a rugózási komfortot, függetlenül a terheléstől.
Az átdolgozott orrkialakításnak köszönhetően tágasabb lehetett a motortér, így elfér az orrban az új V6-os csúcsdízel, valamint – és ez az igazán izgalmas üzenete a sajtóanyagnak – „bármely későbbi hajtáslánc-technológia”. Azt már most lehet tudni, hogy 2024-től villamosított kivitelben is elérhető lesz a Ranger – vélhetően plug-in hibridként.
Addig is a más modelleknél már alkalmazott 3.0 V6-os dízel vezeti a bevezetéskori palettát. Ennek teljesítményadatait egyelőre nem adta közre a Ford, ahogy a bevált turbós és duplaturbós kétliteres dízelekről sem közöltek részleteket.
A Ford Ranger kétféle összkerékhajtási rendszerrel lesz kapható. Az egyik menet közben, elektronikusan kapcsolható, a másik pedig állandó összkerékhajtás. Elöl dupla vonószemeket találunk az autón.
Szintén olvasói visszajelzések alapján alakították ki a hátsó kerekek melletti, integrált fellépőket. Az a bizonyos +50 mm-es nyomtáv egyébként nem is annyira a menetstabilitás javítását, hanem a plató szélesítését, és ezáltal a jobb rakodhatóságot célozta. A plató öntött műanyag védőbélést kap, megnövelték a lekötési pontok számát, valamint előkészítették a ponyvák és egyéb utólagos felépítmények rögzítésére szolgáló aljzatokat.
A platóhoz rakományelválasztó rendszert is választhatnak a felhasználók, a lenyitott hátfal pedig egyben munkapultként is szolgál.
A Ford Ranger a két cég közötti együttműködés értelmében később Volkswagen emblémával is megjelenik, mint a jelenlegi Amarok utódja.
Ha videón is megnéznéd a vadonatúj Ford Rangert, kattints ide!