Most már biztos, hogy a svéd Volta Trucks tovább bővíti elektromos kínálatát. A társaság bejelentette, hogy a fejlesztési szakaszba lépett a 7,5 és 12 tonnás közepes teherbírású változatok fejlesztése. A startup partnere ebben az Egyesült Királyságban működő Astheimer Design lesz. Bár a készülő újdonságokról még túl sok részletet nem árultak el, annyi bizonyos, hogy a dizájnja „nagyon közeli viszonyban lesz” a korábban bemutatott 16 tonnás Zero teherautóval.
A tervek szerint két új variáns is azzal a fülkekoncepcióval készül majd el, amely a sofőrt helyezi a kabin közepére, így csökkentve a holttereket. Mindamellett ezek a teherautók is alacsony padlósak lesznek, ami hozzájárul a gyors ki-beszállásokhoz. Bár a svéd startup szerint ezeknek a közepes teherbírású teherautóknak sem fog sokáig tartani a tervezése, most úgy számolnak, hogy az első kísérleti flotta 2023-ban állhat forgalomba az előre kiválasztott ügyfeleknél. Sorozatgyártásuk pedig várhatóan 2024-ben startolhat el. Számítások szerint a Zeróval, valamint a két új variánssal a Volta Trucks 2024-ben már 14 ezer teherautót fog gyártani és abban bíznak, hogy a sorozatgyártás az évtized középére évi 25 darabosra futtatható fel.
Ezek meglehetősen ambiciózus célok ahhoz képest, hogy a Zero szériagyártását ezekben a hónapokban indítják be. A startup nemrég bejelentette, hogy a DB Schenker vásárolt tőlük 1470 darab 16 tonnás, teljesen elektromos áruszállító teherautót. Az első prototípusok azonban csak jövő tavasszal állhatnak forgalomba a világ egyik legnagyobb logisztikai szolgáltatójánál. A Volta Trucks közlése szerint a DB Schenkernek szánt példányok az ausztriai Steyrben fognak készülni. A történet érdekessége, hogy ez az üzem korábban a német MAN-é volt, ám a buszok és teherautók gyártásával foglalkozó cég meg akart válni tőle.
A Reuters információi szerint ez sikerült is és az üzem jelenleg Styer Automotive néven működik. A tulajdoni jogokat pedig Siegfried Wolf cége, a WSA Beteiligungs GmbH gyakorolja. A gyárnak ugyanakkor 2023-ig fix megrendelésállománya van az MAN TGL típusú teherautókra. Egy darabig tehát egy üzemben készülhetnek majd az MAN és a Volta Trucks teherautói a szomszédban.