Az amerikaiak mindig is profik voltak a hangzatos terméknevek kitalálásában. Itt van például a Ford F-150 részben vagy teljesen elektromos variánsainak Pro Power Onboard funkciója, ami annyit tesz, hogy az autókat kétirányú töltőrendszerrel szerelik fel, azaz nem csak felvenni, de leadni is képesek elektromos energiát.
A rendszer ennek során kíméletesen süti ki az akkumulátort: az akkumulátoros elektromos F-150 Lightning esetében 9,6 kW, az F-150 PowerBoost Hybrid pickupnál 7,2 kW a töltési teljesítmény. Így a töltendő modelltől függően óránként legfeljebb 32 kilométerre elegendő áramot passzolhatunk át egy bajba jutott villanyautósnak, ami nem sok, de talán jobb, mintha el kellene vontatnunk a legközelebbi töltőpontig. Mindenesetre így megvan a választás lehetősége, és később nyilván növelni fogják a töltési sebességet.
Ugyanerre a teljesítményre képes az autók „fedélzeti generátora”, amelyről kézi szerszámokat, tartozékokat vagy akár háztartási gépeket működtethetünk. Az F-150 Lightning majd csak 2022 tavaszán kapja meg ezt a funkciót, amely azonban a nagy kapacitású akkumulátornak köszönhetően ennél sokkal többre is képes: három napon át biztosíthatjuk vele egy átlagos háztartás teljes elektromos energia igényét.
Alább két nyúlfarknyi és egy hosszabb videón mutatjuk be a rendszer működését. A filmek indításához kattints a képekre.