A Zetros alapvetően az Unimog nagytesójaként született meg és hozzá hasonlóan kiválóan alkalmas a terepen történő közlekedésre. Sőt, a megerősített, masszív alvázat használó Zetros off-road körülmények között érzi igazán otthon magát. A modell Európa-szerte sokáig alapvetően platós, vagy speciális felhasználásra szánt, például emelőkosaras járműként volt a köztudatban. Pedig készültek belőle nyerges vontatós változatok is, amelyek a világon bárhol felbukkanhatnak, főleg ott, ahol nincs szilárd burkolatú út, de mégis fuvarozni kell ezt-azt. 

Nyergesként elsősorban a 2733-as, illetve a 3643-as változatot használják belőle. Mindkettő háromtengelyes kivitelben készül. Előbbit az összkerékhajtás és 4,8 méteres tengelytávolság jellemzi, utóbbi pedig 6×4-es hajtásképletű, az A és a B-tengely közötti távolság pedig eléri az 5,1 métert. Az össztömeget illetően a háromtengelyes variánsokból létezik 36 tonnára és 40 tonnára hitelesített változat, utóbbinál viszont nincs pótkocsi fék. (Érdekesség, hogy korábban létezett egy 6×6-os hajtásképletű változat is, amelynek össztömege trélerrel és rakománnyal együtt akár 116 tonna is lehetett, ám ez jelenleg szerepel a Zetros gyári ismertetőjében.) Azokon a helyeken, ahol elegendő az Euro III, ott OM 926LA típusú dízelmotor kerül az orrába, amelyek 360, 421 és 476 lóerős teljesítményszinteken érhetők el. Ezekhez az erőforrásokhoz 16+2 sebességes manuális váltó csatlakozik. 

Zetros nyerges vontatóval a világ minden tájára 1

Zetros nyerges vontatóval a világ minden tájára 2

Az Euro V-ös változatban ugyanez a blokk dolgozik, ám ehhez már egy 8+1 sebességes manuális váltó csatlakozik, opcionálisan pedig Allison automata váltóval is rendelhető. A szigorúbb károsanyag-kibocsátási normáknak megfelelő Zetros 449 és 510 lóerős változatban áll rendelkezésre. 

Zetros nyerges vontatóval a világ minden tájára 3

Zetros nyerges vontatóval a világ minden tájára 4

Euro VI-os változat egyelőre nem létezik belőle, úgy tudjuk, nincs is tervbe véve, éppen ezért a Zetros piacai jelenleg Európán kívül vannak. Ennek megfelelően a Közel-Keleten, Afrikában és Dél-Amerikában vásárolnak ilyet azok az üzemeltetők, akik egy nagy strapabírással rendelkező off-road teherautóra vágynak. A Zetrosból az idei évben bemutattak egy faceliftes kéttengelyes katonai változatot is, amely ideális lehet a konténerszállító pótkocsik vontatására.

Valamennyi Zetros háromszemélyes fülkékkel készül, műszerfala nincs túlcicomázva, egyedül a fedélzeti komputernek van digitális kijelzője, a többi műszer mechanikus. Emellett minden Zetrosnál alap a gumiabroncsnyomás-szabályozó rendszer, ami lehetővé teszi, hogy alkalmazkodni tudjon a különböző terepviszonyokhoz. Talán emiatt, talán az erős és masszív alváz miatt a Zetros még mindig nem ment ki a divatból Európán kívül.