Halkan suhan a havas tájon a Scania újdonsága, amely egy négytengelyes, tartályos félpótkocsit húz. A kék fényezés és a LED-es nappali menetvilágítás meglehetősen jól áll neki, de a fülkén feltűnő villámok teszik igazán egyedivé a svéd gyártó legújabb nyergesét. A jármű körül egyelőre még sok a kérdőjel, hiszen nem lehet tudni, hogy szériagyártású változatról, vagy még csak egy ügyféltesztelésen lévő prototípusról van szó. Annyi bizonyos, hogy a vontató hűtőmaszkján a 25P típusszám szerepel, ami eddig kizárólag merev felépítményes verzióban létezett, nyerges vontatós kivitelben nem.
Ez azt jelenti, hogy szintet lépett a Scania elektromos teherautó fejlesztési programja és úgy tűnik, hogy látnak fantáziát abban, hogy a nehézkategóriás teherautók is elektromos hajtásláncot kapjanak. A cég legújabb videójában feltűnő nyerges vontató ugyanis 64 tonnás össztömegre van hitelesítve. A háromtengelyes,6 x2-es hajtásképletű járművet a svéd vegyipari cég, a Wibax használja, amely a Balti-tenger partján lévő Piteå és a 80 kilométerrel arrébb fekvő Skellefteå között használja járművet nap, mint nap.
Bár a Scania egyelőre nem tett közzé részleteket az újdonság hajtásláncáról, azt azonban már tudni lehet, hogy a disztribúciós feladatok teljesítésére szánt változatot 395 lóerős (245 kW) maximális teljesítményű villanymotorral, illetve 165 kWh összteljesítményű lítium-ionos akkumulátorcsomaggal szerelik. A 25P – a gyártó által megadott adatok szerint – egy feltöltéssel hozzávetőlegesen 250 kilométert tud megtenni. Ezt követően az energiatárolócsomagot 50 kW-os teljesítményű töltővel lehet feltölteni a sofőr pihenőideje alatt.
Érdekesség, hogy a Scania versenytársa, a Volvo is kacérkodik az extrém nagy össztömegű elektromos kamionok fejlesztésével. A szintén svéd cég tavaly év elején adott át a DHL-nak egy 60 tonnás e-kamiont tesztelésre.