A Tatra nyerges vontatók extrém ritka látványosságnak számítanak Közép-Európában. A jelek szerint a kenguruk földjén egy kissé másképpen alakul a sorsuk, egy veszélyes anyagok szállítását végző vállalat, a Tellus nemrég olyan cseh teherautót helyezett forgalomba, amelynek egyáltalán nem kis össztömeggel kell megbirkóznia. Az extra hosszú szerelvény egy Phoenix nyerges vontatóból, egy tartályos félpótból, valamint egy tartályos pótkocsiból áll. Vagyis összesen 11 tengelyes, össztömege pedig eléri a 90 tonnát. Ez egyébként nem annyira kimagasló Ausztráliában, ott ugyanis meglehetősen elterjedtnek számítanak a hosszú kamionok, vagyis az úgynevezett road trainek.
Persze ez a Tatra már csak nyomokban tartalmaz cseh alkatrészeket. A háromtengelyes vontató méltán híres alváza még a kopřivnice-i gyártó termékének tekinthető, a fülke azonban a DAF XF-től származik, a motor szintén nem cseh fejlesztés. A Phoenix hajtásáról ugyanis a Paccar MX-11-es erőforrása gondoskodik, amely 530 lóerős teljesítményre képes. A járművet alapvetően a szilárd útburkolattal nem rendelkező utakon történő közlekedésre készítették fel, ennek köszönhetően emelt hasmagassággal, lámpavédő kerettel, valamint megerősített fülkevédelemmel rendelkezik.
Nemcsak a fülke alja kapott védőlemezt, hanem a tetőre is került egy védőkeret, ami elsősorban a sofőrt hivatott védeni akkor, ha netalántán a kabinra hullik valamilyen földdarab vagy betontörmelék. Ez a védőkeret egyébként előírás Ausztráliában a bányában dolgozó járműveknél. A fülke tetején azonban akad még egy érdekesség, ott vezetik ki a motor levegőbeszívóját. A megoldás kissé sufnituning jellegű, egyáltalán nem szokványos ezeknél a Tatráknál, de minden bizonnyal a megrendelőnek jó oka volt arra, hogy ezt a megoldást kérje az új Tatránál.
A Tatra Phoenix tavaly szeptemberben ünnepelte 10 éves évfordulóját. A modell jelenleg is a cseh cég egyik húzótípusának számít. A Tatra tavaly 3650 darab teherautót értékesített. Ennek nagy része természetesen a Phoenix modellcsaládból került ki.