A brüsszeli központtal működő FCH2RAIL projekt pont egy évvel ezelőtt indult útjára, célja, hogy felsővezetékek nélküli pályaszakaszokon valósítson meg emissziómentes vasúti közlekedést. Ennek érdekében a konzorcium üzemanyagcellás energiatároló rendszert fejleszt, amelybe a Toyota legújabb, második generációs üzemanyagcelláit szerelik be. A nagyobb teljesítményű és energiasűrűségű egységeket lapos konfigurációban szállítják le a projekt számára, így az problémamentesen elhelyezhető a szerelvény tetején.
A projekt hármat már átvett a megrendelt hat üzemanyagcellából; ezeket egyelőre laboratóriumban tesztelik, és csak utána építik be a mozdonyba. A második három FC már közvetlenül a mozdonyba kerül, előreláthatólag február közepén. A kísérleti szerelvényt spanyol és portugál szakaszokon fogják tesztelni. A piaci bevezetés időpontját egyelőre nem tűzték ki.
A fent vázolt jármű kettős üzemű (hiszen felsővezetékről és hidrogén üzemanyagcellából egyaránt képes nyerni az energiát), ahogy a következő is, bár az teljesen máshogy. Japán Sikoku szigetén állították tesztüzembe azokat a szerelvényeket, amelyek képesek közúton és sínen egyaránt haladni. A Toyota Coaster buszokra szerelt első vezető tengelyt egy bájosan bumfordi orr mögé rejtették, azt sínre érve leengedik, és már haladhat is a szerelvény.
A kötött pályán 60, aszfalton 100 km/óra sebességre képes „vonat” egyelőre egyetlen várost és annak környékét szolgálja ki, egy rövid szakaszon, mintegy 40 perces menetidővel ingázik. Ennek ellenére rendkívül jó a fogadtatása, az üzemeltető társaság információs állomást és ajándékboltot is épített a sínbuszjárat mellé.