A hatótávpara az elektromos nyerges vontatóknál és teherautóknál létező jelenség. Az elektromos haszonjárművek töltésére szolgáló hálózat egyelőre még nem mondható kifejezetten sűrűnek. Éppen ezért joggal él a félsz azokban, akik ilyeneket vezetnek, hogy mi van akkor, ha nem jut el a következő töltőállomásig. Nos, ezekre a helyzetekre lehet megoldás az amerikai startup, a Nikola Motor Company fejlesztése, amely funkcióját tekintve lényegében egy mobil töltőállomás (Mobile Charging Trailers – MCT).
Az MCT egy olyan pótkocsi, amely egy vagy akár két darab, egyenként 175 kW teljesítményű DC-gyorstöltővel készülhet. Ennek köszönhetően naponta 2-3 teherautó-akkumulátor csomagját tudja feltölteni 20%-ról 80%-os töltöttségi szintre CCS 1-es csatlakozóval. Egy teherautó feltöltése nagyjából 2,5 órát vehet igénybe ezzel az eszközzel. Első hallásra furcsának tűnhet, de a töltéshez szükséges energiát nem a saját akkumulátoraiból szolgáltatja. Működtetéséhez áramra van szükség, tehát, ha nem kötik rá a hálózatra, akkor kvázi nem is lehet használni.
Akkor mire jó ez? A kérdés teljesen jogos, maga a gyártó viszont azt mondja, hogy ez a mobil töltőállomás azt a célt szolgálja, hogy azoknak is legyen elektromos kamiontöltője, akik mondjuk még a töltőtelepítés előtt állnak, mert mondjuk lassú az engedélyezési folyamat, vagy bármi más hátráltatja őket a szükséges töltőinfrastruktúra megteremtésében. Ezzel tehát úgy lehet valakinek elektromos töltőállomása, hogy lényegében egy kapavágást sem kell tenni.
A Nikola Motor Company félelmei nem alaptalanok, ugyanis az idei évben jelentős mértékben felgyorsulhat az elektromos teherautók kiszállítása. A céghez az év első hónapjában 110 darab Nikola Trére futott be megrendelés, ami kifejezetten nagy szám ahhoz képest, hogy csak tavaly év végén indult az Iveco S-Way fülkéjét használó e-nyerges sorozatgyártása.