Több mint egy hete kapták lencsevégre a legújabb DAF teherautót Hollandiában, természetesen még álcával. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, beindultak a találgatások, hogy vajon mi lehet ez az egyelőre ismeretlen teherautó. A holland gyártó tegnap kiadott egy közleményt, ami bizonyos értelemben segít tiszta vizet önteni a pohárba. Az egyik legfontosabb, hogy a DAF megerősítette, hogy előre kiválasztott ügyfeleknél tesztelik a CF utódját, ami alapvetően a disztribúciós feladatokat ellátó teherautókat, illetve a regionális áruszállításra szánt nyerges vontatókat foglalja magában.

Látható változás, hogy a CF utódja nagyobb fülkével rendelkezik, tehát a DAF a távolsági áruszállításra szánt nyerges vontatókhoz hasonlóan ebben a kategóriában is a komfortosabb és tágasabb kabinok bevezetését tartja szem előtt. Nem véletlenül, tavaly ugyanis már a sorozatgyártás megkezdése előtt húszezer darabos foglalás érkezett az új XF, XG és XG+ fülkével rendelkező nyergesekre, ami rekordnak számít a DAF 93 éves történelmében.

Az eindhoveni gyártó az újdonsággal kapcsolatban azt ígéri, hogy nemcsak a fülke mérete, hanem az ergonómia, illetve az üléspozíció, valamint a kilátás terén is szintet fog lépni. Mindemellett alacsony fogyasztással, ezáltal kisebb károsanyag-kibocsátással fog rendelkezni. Mindemellett  „nagytestvérhez” hasonlóan ezek is LED-es nappali világítással, illetve új visszapillantó tükrökkel gördülnek majd le a gyártósorról. A DAF tájékoztatása szerint az új generációs disztribúciós teherautókat az év második felében fogják leleplezni.