Az európai Nissan Navara létravázának átdolgozott, megnyújtott változatára épül a Nissan Frontier, az autógyártó első olyan kompakt pickupja, amelyet kifejezetten és kizárólag az észak-amerikai piacra gyártanak. Ennek egyik látható jele az orrkialakítás, amely eltávolodott a Navaránál is egyre inkább érvényesülő globális Nissan-normától, és a hangsúlyos trapéz hűtőmaszk helyett tradicionális, szögletes idomokkal operál.
Project Hardbody
Talán ez az ódivatú hangvétel ihlette arra a tervezőket, hogy megépítsék a Frontier elődmodelljének, az 1985 és 1997 között forgalmazott Nissan Hardbodynak az utánérzését.
A modell elsősorban élénkpiros színében idézi az első pickupot, amelyet Észak-Amerikában terveztetett a Nissan. Szintén korhűnek számítanak a jellegzetes keréktárcsák. A 3 colos (76 mm) futóműemelés is hitelesnek tekinthető, hiszen a modell a maga korában rendkívül népszerű építési alapnak számított különböző terep-versenyautókhoz.
Ezt a hangulatot erősítik a 33 colos terepabroncsok, a platón elfektetve rögzített pótkerék, valamint a bukókeretre szerelt, nagy átmérőjű szúrófények. A képet a nyolcvanas éveket idéző grafikai elemek teszik teljessé.
Project 72X Frontier
Még messzebb: egészen az 1970-es évek végéig tekint vissza a 72X Frontier, amely a Datsun 720 platós kisteherautónak állít emléket. A jellegzetes dupla fényszórós modellel vette kezdetét a Nissan észak-amerikai gyártói jelenléte. A kifejezetten puritán modell fehér keréktárcsákkal, szürke fényezéssel és 63 mm-es emeléssel teremt vizuális kapcsolatot a közel négy és fél évtizede bemutatott őssel.
Project Adventure Frontier
A 314 lóerős, 3,8 literes V8-as motorral szerelt Nissan Frontier persze már nem az a filigrán, könnyed jármű, ami egykor volt – ahogy gazdái sem.
Akik régen vidáman elaludtak a platóra dobott hálózsákban, ma már igényesebb körülményeket várnak el, ha kempingezni mennek. Erre készített egy lehetséges eszközt a Nissan: bár a 127 mm-es hasmagasság-emelés nem könnyíti meg a be- és kiszállást, a 34-es terepabroncsokkal együtt olyan helyekre is eljuttatja a Frontiert, ahová gazdái máskülönben csak gyalogszerrel mehetnének, ahhoz meg kinek van már kedve ilyenkor? A platón tárolórendszert helyeztek el, hogy semmit ne kelljen otthon hagyni, a tetőcsomagtartóra sátrat emeltek.
Aki a csend helyett zenét hallgatna, azt a platón kiépített audiorendszer szórakoztatja, ha pedig egy megáradt patak választ el bennünket a civilizációtól, amikor ráununk a természetre, jól jön a karbon kompozit sznorkel, amivel bátran belehajthatunk a vízbe. A kalandbarát Frontier karosszériáját az USA térképe borítja, így nyomon követhetjük, hogy merre jártunk már.