Már a svédországi Arjeplogban tesztelik a legújabb generációs eSprintert, ami várhatóan nagyobb akkumulátorokkal, ezáltal pedig nagyobb hatótávval fog rendelkezni. Mint ismeretes tavaly nyáron szellőztette meg a német márka, hogy az eSprinter teljesen új alvázat kap, így a jövőben nemcsak zárt furgon, hanem platós, illetve fülke-alvázas kivitelben is elérhető lesz. Bár pontos részleteket egyelőre nem árultak el, annyi bizonyos, hogy a jövendőbeli megrendelők immáron háromféle akkumulátor-csomag közül választhatnak majd a kapacitást illetően, így minden üzemeltetőnek a saját igényeinek legjobban megfelelő változatra eshet a választása.

A svédországi, Északi-sarkkörön megvalósuló tetsztekben a Mercedes arra keresi a választ, hogy mennyire bírják az új generációs akkumulátorok a zord, hideg téli időjárást. Nyilván egy elektromos teherautónak a lehető legjobb energiamenedzsmenttel kell rendelkeznie, hogy minimalizálható legyen az akkumulátorok energiavesztesége a fagyos téli éjszakákon. Éppen ezért a Mercedes-Benz ezen a téren is tovább fogja tökéletesíteni az eSprintert. Arjeplog éppen ideális erre, ott ugyanis ilyenkor a -30 Celsius fokos hideg sem ritka. Nemcsak a jármű menettulajdonságait vizsgálják, hanem azt is megnézik, hogy extrém hidegben hogy alakul az eSprinter töltése.

Zimankóban tesztelik a következő generációs eSprintert 1

A tervek szerint az eSprinter sorozatgyártása 2023 második felében indulhat, a jövőben azonban nem csak az európai, hanem az észak-amerikai (USA és Kanada) piacon is elérhető lesz az akkumulátor-technológiás áruszállító. Ennek érdekében a Mercedesnek át kell szerveznie a gyártást: az amerikai piacra várhatóan az Észak-karolinai Charleston-ban (USA) fogják gyártani az eSprintereket, az európai vásárlók pedig várhatóan németországi Düsseldorfből és Ludwigsfelde-ből  „kapják” majd meg az eSprintereket.

A Mercedes-Benz 350 millió eurót fordít a legújabb generációs eSprinter kifejlesztésébe, ebből 50 millió euró a három gyárüzem gyártósorainak felkészítésére kell fordítani.